Avatar billede andershl Mester
11. september 2013 - 21:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan får jeg et program, der kræver admin. rettigheder til at køre for en bruger?

Jeg har et bestemt program, der åbenbart kræver administratorrettigheder for at kunne køre, og derfor beder Windows om admin-password, når det startes.

Det skal kunne køre for en almindelig bruger, og jeg har IKKE lyst til at give sådanne admin-password, endsige definere alle brugere som administratorer.

Hvordan får jeg et bestemt program til at kunne startes for alle?

NB: Ovenfor er angivet Win8, men udfordringen er den samme på Win7 og så vidt jeg husker også XP.
Avatar billede frikko Nybegynder
12. september 2013 - 06:55 #1
Andersh... Jeg fandt denne, er sikker på at den kan hjælpe dig.

Basically, what you need to do is:
1) Move the Application to a folder outside "Program Files". E.g. make a folder named "User Apps" or something like this.
2) Select the app folder properties (by clicking with right mouse button on it), go to "security" tab and press "edit" to change its permissions.
3) Press "Add" and enter the name of the user you want to run the app. Press ok.
4) In "Permissions for -user name-" box, mark the checkboxes to give him full control (or just "modify") rights. Press OK and OK. Now your users application has the nessesary permisions to write to its folders.
But the app may ask to write something in the systems registry. So, follow the next steps:
5) Go to start and run "regedit". Inside Registry Editor click "Computer" and make a search ("ctrl-F") with the app name (e.g. "quake.exe"). Wait to find it.
6) When you find some registry folder that is connected somehow with the app, press the right mouse button on it and select "permissions".
7) Here you have to add the user name once more and give him the full control permission. Now his app can write to system registry.
8)Go to the app shortcut you have created for the user, click properties and enable "always run as administrator".
9) Done! Your user can run the Application without having you to give him admin rights!
Avatar billede andershl Mester
12. september 2013 - 14:06 #2
Tak, det var lige det, der skulle til. Men det er godt nok en af de sædvanlige, kryptiske, ikke-indlysende Microsoftmærkværdigheder.

Du skal have dine point.