Avatar billede maddog_em Nybegynder
10. september 2013 - 13:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konverter Tekst kolonne til en ny Dato kolonne

Hej

Jeg sidder en Access database hvor der er opbygget et kalendersystem i, i denne kalender er det muligt at lave forskellige bookinger. Når man så booker noget bliver datoen indsat i en tekst kolonne (yyyymmddhhmmss) så er mit spørgsmål, kan man i en forespørgsel få oprettet en ny kolonne der kan sætte en dato uden timer og minutter (dd/mm/yyyy)så man på hver række vil have en dato med tid i tekst format og en dato uden tid i datoformat
Avatar billede fdata Forsker
10. september 2013 - 16:59 #1
Prøv med:

SELECT Bookinger.BookingDato, DateSerial(Mid([BookingDato],1,4),Mid([BookingDato],5,2),Mid([BookingDato],7,2)) AS Dato, Mid([BookingDato],9,2) & ":" & Mid([BookingDato],11,2) & ":" & Mid([BookingDato],13,2) AS Klokken
FROM Bookinger;

(udskift selv tabel- og feltnavne)
Avatar billede maddog_em Nybegynder
11. september 2013 - 07:18 #2
Hej fdata

hold nu kæft - det havde jeg ikke selv gennemskuet. Jeg udskiftede tabel og feltnavnet og BOM det virker. Mange tak for hurtig, kort og præcis svar
Avatar billede fdata Forsker
11. september 2013 - 19:48 #3
Velbekomme  ;O)