Avatar billede muster Nybegynder
09. september 2013 - 19:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HDD problem

Jeg har en ekstern HDD, Verbatim 320 GB som ikke virker længere. Den har hidtil været brugt til alm pc med Win 7. For nyligt blev den koblet til en Macbook Pro, hvor der blev tilføjet nogle billeder til HDD'en.
Nu skriver pc at jeg skal formatere disken før jeg kan bruge den.
Hvad kan jeg gøre??
Der skulle ikke være slettet noget på HDD'en.

Kim  ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2013 - 19:25 #1
Fik du en meddelelse da du koblede den til Mac computeren, om den ville synkronisere disken, så den kunne fungere på Mac?
Avatar billede muster Nybegynder
09. september 2013 - 19:30 #2
Det var ikke mig selv der koblede den til Mac'en.
Så det ved jeg ikke.. Jeg kan muligvis finde ud af det.
Avatar billede muster Nybegynder
09. september 2013 - 19:40 #3
Hvis den gjorde det, har du så en mulig løsning??
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2013 - 19:40 #4
Hvilket filsystem optræder den i i Enhedshåndteringen?

Nu er jeg ikke mac bruger selv, men jeg kan frygte at filsystemet er blevet ændret til HFS filsystem som Mac bruger.
Ntfs og Fat kan Windows bruge.
Fat 32 kan hvist nok både Windows og Mac bruge, men her er et lille minus at filerne ikke må overstige 4 GB, som er man for Fat32.
Man skulle dog kunne hente en program, så man kan læse filerne selvom de er lavet om.
Det skulle hedde HFSExplorer som jeg forstår det:
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/windows/3369574/how-read-mac-os-hfs-drives-in-windows-for-free/
Men igen, da jeg ikke selv har afprøvet det, vil jeg da gerne have andre indspark i tråden også.