Avatar billede magnusggg Praktikant
08. september 2013 - 19:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ny gamer bærbar til omkring 8000kr

Hej jeg har kigget i et stykke tid efter en ny gamer bærbar men da jeg ikke har så meget styr på sådan noget ville jeg lige spørge om ser er nogle er jer der hved noget:)

Spil som jeg gerne ville kunne spille: first person shooter som bf3 og 4 når det kommer ud og Call of duty på minimum High + spil der skulle komme i fremtiden.

Har kigget lidt på den her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=781361&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=MSI+GE60+15.6%22+Full+HD%A0GeForce+GT750+2GB#extra
Avatar billede fhansen82 Mester
08. september 2013 - 19:32 #1
Prøv at kigge i denne tråd, som næsten matcher dine kriterier:

http://www.eksperten.dk/spm/979583
Avatar billede magnusggg Praktikant
08. september 2013 - 19:36 #2
Tak
Avatar billede fhansen82 Mester
08. september 2013 - 20:00 #3
Mener både ASUS og MSI laver ganske fornuftige spillemaskiner. Men hvis jeg selv skal vælge, vil jeg absolut vælge en med SSD disk i også. Men selvfølgelig ikke på bekostning af det andet, men hvis du kan finde noget der matcher dine andre ønsker, så få også smidt en SSD disk i.
Avatar billede magnusggg Praktikant
09. september 2013 - 19:23 #4
Men hvad er den helt store forskel på SSD og HDD?
Avatar billede fhansen82 Mester
09. september 2013 - 19:30 #5
Der er flere ting. Men den som vil påvirke dig mest, er skrive-/læsehastighed, som kan være op til 10 gange hurtigere end alm. HDD. Andre ting som kan nævnes er at der ingen mekaniske dele er, så den bruger for det første meget lidt strøm, for det andet støjer den ikke og for det tredje så kan den tåle flere fysiske 'tæv'. Vælger du en SSD, får du:

Kortere opstartstid/nedlukningstid
Langt mindre strømforbrug
Ingen støj
Bedre fysisk holdbarhed
(Nærmest) ingen varmeudvikling
Hurtigere skrive/læsehastighed, hvilket også har indvirkning på afvikling af spil, som læser/skriver til filer i de større klasser
Avatar billede magnusggg Praktikant
09. september 2013 - 19:43 #6
TAK

Men hvad for er mærke vil du så anbefale?
Avatar billede fhansen82 Mester
09. september 2013 - 21:02 #7
Som nævnt i #3, så har jeg hørt meget godt om MSI og ASUS. Der findes garanteret andre spillere på banen, men mener at man får value for money med de to mærker. Jeg har dog aldrig selv købt nogle af de to mærker som bærbar, og vil derfor ikke lægge hovedet på blokken. Hold dig fra DELL Alienware. Har kun hørt skidt om disse. Har ikke selv en bærbar Alienware, men en stationær, og den har jeg ikke være tilfreds med. Af en PC til så mange penge, har jeg godt nok haft mange problemer. Lige så har folk med de bærbare af slagsen (som nok mere går under kategorien 'slæbbare'.
Avatar billede magnusggg Praktikant
09. september 2013 - 21:24 #8
Hmm nu har jeg lige kigget rundt omkring men jeg kan ikke rigtig finde nogen msi/Asus med ssd
Avatar billede fhansen82 Mester
09. september 2013 - 21:38 #9
De findes, men kan se at prisen er derefter. Du bør vægte grafikkortet og CPU'en højere, og evt. på et senere tidspunkt skifte HDD ud med en SDD. Selve maskinen du henviser til, ser fin ud. Den nye Haswell CPU skulle give mange kræfter for pengene.

http://www.sharkgaming.dk/msi-ge60-2oc-036ne.html

...lover også at det er en maskine som kan noget.
Avatar billede magnusggg Praktikant
10. september 2013 - 09:35 #10
Nice tak for svaret men nu fandt jeg lige den her asus til 300kr mindre kan den det samme eller er den lidt ringere?

http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-g46vw-w3072h-id-7156818.aspx
Avatar billede fhansen82 Mester
12. september 2013 - 15:42 #11
For mig ser det ikke ud som at du skyder papegøjen der. Du får ældre processor, mindre lagerplads og mindre skærm.
Avatar billede magnusggg Praktikant
12. september 2013 - 19:53 #12
Mange tak men hvordan giver jeg de der point?
Avatar billede fhansen82 Mester
13. september 2013 - 08:22 #13
Jeg lægger et svar til dig, og du kan så vælge at acceptere svar og give mig point :O)
Avatar billede magnusggg Praktikant
13. september 2013 - 19:51 #14