Avatar billede goof Nybegynder
06. september 2013 - 21:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar

Ganske simpelt er jeg rendt ind i et "hvilken bærbar skal jeg købe problemet"
Jeg har indsnævret mig til 2, som jeg synes er interessante:

http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=44&products_id=4877

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=775658#extra

Mit budget ligger ca på 4000, og kan jo godt se at der er en i5 på lenova og i3 på azus. Men hvad er det der gør azus koster lidt mere (navnet?), som gør jeg skal vælge den?

Den skal ikke bruges til spil, men bare en ok god studiecomputer, som stadig er forholdsvis lidt fremtidssikret.

/Martin
Avatar billede MorDuC Nybegynder
06. september 2013 - 21:21 #1
Lenovo'en er på specs bedre.
Erfaring med Aus og lenovo kvalitet, vil jeg sige det er tæt på hinanden.

Så jeg ville vælge lenovo.
Avatar billede goof Nybegynder
06. september 2013 - 21:35 #2
Hvad med batteritid, 5 timer på lenovo, og kan ikke finde den på Azus. Det har også lidt at sige
Avatar billede MorDuC Nybegynder
06. september 2013 - 22:30 #3
vil tro asus har længere batterilevetid, da deres batteri har 44Wh.
og samtdigig kun en i3 processor, så mindre strømforbrug
Avatar billede camoe96 Nybegynder
07. september 2013 - 09:47 #4
Jeg ville klart vælge Lenovo.
Asus er smart med touchscreen og alt muligt gøgl, men det tror jeg altså ret hurtigt du vil blive træt af. Derudover har jeg selv gode erfarinder med Lenovo.
Udover det, så er der altså mere power at hente i I5'eren end I3'eren, og det er rart, selvom det kun er studie.
Det jeg lige umiddelbart studser mest over er at der ikke er SSD i nogle af dem. Hvis du kan skaffe pengene til at købe en med SSD, så ville jeg helt klart gøre det. Det er en væsentlig forskel, i opstart af programmer osv.

Håber du kunne bruge svaret til noget!
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2013 - 10:49 #5
Og lenovo'en har også et dedikeret grafikkort hvis du nu skulle starte et mindre krævende spil.
Avatar billede goof Nybegynder
09. september 2013 - 19:36 #6
Super, anede ikke noget om den nye SSD, så der blev jeg lige opdateret. Det er ikke sådan at være ude af området et stykke tid, og så vende lidt tilbage til det.
Jeg accepterer dit svar, og har købt Lenovo, dog uden SSD. Det må være næste gang jeg skal have en ny bærbar
Avatar billede goof Nybegynder
22. september 2013 - 12:01 #7
tak for det