Avatar billede Kennidelic Nybegynder
05. september 2013 - 15:56 Der er 1 løsning

Numpad 1 bug.

Hej alle.
Det sidste års tid har numpad 1 på det indbyggede tastatur i min bærbare, haft en fejl.

Det er som om windows på tilfældige tidspunkter registrerer at der bliver trykket på knappen, så jeg bliver fysisk nødt til at trykke, for at det stopper.

Jeg har pillet knappen af for at rense for skidt osv., men uden resultat. Har så i dag prøvet flere forskellige key mapping programmer, for at disable den i systemet, dog uden held. Prøvede så at remappe den til numpad 2, igen uden held.
Hvis jeg fysisk trykker på numpad 1, skriver den 2 som jeg har indstillet den til.

Men alligevel er det som om windows registrer at numpad 1 holdes nede. De fleste dage skal jeg kun trykke fysisk på knappen efter opstart, og så måske 2-3 gange i løbet af 4-6 timer.

Det sker både med eksternt tastatur tilsluttet og uden. Jeg bruger aldrig det indbyggede tastatur, da jeg ikke har så god føling i fingrerne, så et eksternt tastatur med høje knapper er bedst for mig.

Hvad kan jeg gøre? Har flere gange prøvet at skille pc'en ad, for at fjerne stikket fra tastaturet helt, i håb om det hjælper - men kan ikke få skilt pc'en særligt meget ad. Især ikke det store stykke der dækker bunden, kun de mindre løse der dækker hdd osv.

pc: ASUS M70S windows 7 ultimate 32bit SP1
Avatar billede Kennidelic Nybegynder
06. september 2013 - 18:41 #1
Med lidt hjælp fik jeg fjernet tastaturet og fejlen er umiddelbart løst.