Avatar billede casablanca Seniormester
01. september 2013 - 13:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

udtagning af data fra disk taget ud af pc

Jeg har en harddisk der er formateret en enkelt gang. Blev taget ud på værksted.

Er der en eller anden måde/opstilling jeg kan gøre brug af, så jeg kan få den op at køre, og dermed hente data fra den?
01. september 2013 - 13:46 #1
... hvor meget 'formateret' ?

Incl. 100% indlæggelse af nyt styresystem ?
Avatar billede casablanca Seniormester
01. september 2013 - 13:52 #2
den er formatteret en gang. Der er ikke forsøgt andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2013 - 14:00 #3
Er det en hurtig formatering eller fuld formatering der er foretaget? Ved du det?

Man kan sætte den i en stationær som slave i dette system, og evt med Recuva forsøge at gendanne data fra den.
Alternativet er en harddisk dock eller en sata/ide adapter.
Husk du ikke må tilføje ydeligere data til disken.
Avatar billede casablanca Seniormester
01. september 2013 - 14:23 #4
hmm. jeg ved ikke om det er hurtig eller fuld, så det må helt komme an på en prøve. Men vil lige gøre et forsøg, da jeg har nogle ting jeg gerne vil forsøge redde??

Sata/ide adapteren bliver så plugget til harddisken, som så, via kabel, kobles til min pc?
Avatar billede casablanca Seniormester
01. september 2013 - 14:28 #5
Er der en sata/ide adapter, der kan anbefales?
Min harddisk er en western digital/1 TB
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2013 - 14:35 #6
Jeg har selv sådan en:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp?gclid=CPLY37maqrkCFS92cAodRh4ADw
En sata/ide adapter kan bruges til alle diske, samt evt at montere andre drev (cd rom drev) til computeren.
Har brugt denne et par gange, da vi skulle have et par bærbare til reparation.
Avatar billede casablanca Seniormester
01. september 2013 - 15:55 #7
tak for linket 220641
Den er da også fin billig.

Så går jeg ud fra, at min pc selv finder drevet som ethvert andet ekstern drev?

Så skulle det vel være det hele. Så kan jeg vel bare kaste mig ud i forsøget?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2013 - 16:02 #8
Ja det gør den.
Ja det havde jeg gjort i hvert fald, hvis jeg var i din situation.
Avatar billede casablanca Seniormester
01. september 2013 - 16:25 #9
Vil du svare, så skal du få points :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2013 - 16:33 #10
Ja det vil jeg gerne