Avatar billede Lindenskov Nybegynder
31. august 2013 - 22:01 Der er 2 kommentarer

Hjælp til opkobling af internet

Hej allesammen

Jeg er for nylig flyttet på kollegie og kan ikke få min internetforbindelse til at virke.
Internet er inkluderet i huslejen, så forbindelsen burde være i orden. Jeg har købt en router - On Networks N150 http://www.on-networks.com/images/uploaded/N150R_IG_11MAY2012.pdf. Jeg har tilsluttet routeren og har ingen problemer med at tilkoble min Macbook pro (ca 3 år gammel). Jeg kan altså sagtens oprette forbindelse via wifi og også ved brug af et internetstik (ethernet kabel), dog er der ingen forbindelse til internettet. Den lille lampe på routeren som indikerer om der er forbindelse skal lyse konstant, men lampen blinker i mit tilfælde. Det vil ifølge manualen sige, at "data is being transmittet".

Jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe, da det er et kæmpe problem for mig :/
Avatar billede crazysnap Seniormester
01. september 2013 - 01:02 #1
Det er ret forskelligt hvordan de forskellige kollegier håndterer opkoplingen til internettet. På det kollegium jeg boede, krævede det man kontaktede netværks-administratoren som registrerede ens MAC-adresse på kollegiets netværk. Herefter havde jeg adgang til nettet fra den computer med den registrerede MAC-adresse.

Hvis det derfor foregår på samme måde på dit kollegium, skal du have administratoren til at give din ny-indkøbte router adgang til nettet. Og det vil sige du skal give ham/hende MAC-adressen på din router. Fælles for de fleste kollegier er dog at du ikke skal forvente adgang til nettet, før du har kontaktet en netværks-ansvarlig. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2013 - 01:15 #2
Jeg har lige flyttet min søn over på P O Petersen kollegiet i Bagsværd, og der er det på samme måde at man kontakter den it ansvarlige på kollegiet og får åbnet for internettet.
Jeg er ikke helt klar over hvordan det virker, men jeg tror at administratoren kan åbne for værelserne individuelt.
Da vi havde sat møbler på plads,og koblede den stationære på, var der ikke forbindelse. Men efter min søn havde været oppe hos den It ansvarlige gik der ikke lang tid før nettet var der (100/50 mbit).
Jeg kan ikke lige tro min søn umiddelbart har opgivet Mac-adressen, men kun det værelse han bor på.