Avatar billede kefr Nybegynder
29. august 2013 - 14:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ms Access viser #Slettet i Forespørgsel til en DB2 database

Hej
Jeg anvender MS Access 2010

Jeg er anvendt funktionaliteten 'opret en kæde til datakilden.'

Her opretter jeg en kæde ned til en DB2 database med X tabeller.

Når jeg forsøger at se indholdet af tabellerne eller laver en query viser den #Slettet i alle rækker og kolonner.

Hvis jeg trykker Shift F9 viser den den første line korrekt men de andre står stadig som #Slettet.

Jeg mistænker at det er ODBC driver problem.

Er der nogen der har erfaring med dette problem? og ved hvordan det løses.

Hvis det er ODBC driver problem kan nogen så hjælpe mig med hvordan den opdateres.

Mvh
Kenneth
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2013 - 19:51 #1
http://bytes.com/topic/db2/answers/182933-linked-db2-table-msaccess-2000-shows-deleted-every-record

seems to be a problem with Primary key in db2 being big int which Access doesn't recognise

creating a view in dB2 coul dhelp
Avatar billede kefr Nybegynder
30. august 2013 - 13:55 #2
Hejsa

Tak for svar

Det ser ud til at primærnøglen i DB2 er et timestamp der har dette format: 2013-08-29 12:50:54.912001

Det ser ud som om at ACCESS forespørgsel kun viser
Avatar billede terry Ekspert
30. august 2013 - 14:22 #3
The link also mentioned Timestamp being an issue.
If you could add a new column using a data type access can use and use that is the primary key you might find it helps
Avatar billede kefr Nybegynder
30. august 2013 - 14:50 #4
Det ser ud til at være det som er problemet. Access kan ikke håndtere at det er et timestamp der er så langt. Den forsøger at hente den primære nøgle for at sikre det er opdateret data og så fejler den og tror de er slettet da den ikke kender Primær nøglen.

Der står der findes en work around fra IBM.

Jeg må ikke lave ændringer på DB2 databasen. Den work around IBM har lavet skal den foretages ved at sætte en parameter på DB2 så den returnerer primærnøglen som en Char i stedet for timestamp?
Avatar billede terry Ekspert
30. august 2013 - 15:14 #5
"Jeg må ikke lave ændringer på DB2 database"

you have a problem then. Is it possible to get a DBA to make a view ?
Avatar billede kefr Nybegynder
02. september 2013 - 20:19 #6
Jeg lukker spørgsmålet da det er årsagen du angiver der er årsagen til problemet.
Tak for hjælpen
Mvh. Kenneth
Avatar billede kefr Nybegynder
02. september 2013 - 20:20 #7
Lukkes
Avatar billede terry Ekspert
02. september 2013 - 20:43 #8
tak for points