Avatar billede Slettet bruger
24. august 2013 - 20:35 Der er 5 kommentarer

MIFI, hvad er det for noget?

Hej

Jeg har hørt om noget der hedder MIFI. Det skulle siges at den, med et simkort installeret, kan sende trådløst netværksignaler ud til flere af dine enheder samtidig. Desuden skulle den være lille og derfor nem at have med rundt.

Jeg har en tablet der ikke understøtter mobilt bredbånd eller 3g, og derfor har jeg brug for en lille trådløs netværksignal -udsender, der kan gøre så jeg kan få net på den alligevel, vha. trådløst net.

Men det mobile bredbånd jeg har er et usb stik, (det ved jeg ikke om alle mobile netværk/bredbånd er?)

- Og jeg har hørt at disse MIFI's kan købes med abonnoment. Men er det muligt at jeg tager simkortet ud fra mit nuværende mobile bredbånd (eller bare hele usb stikket) og installerer det i MIFI'en? Sådan så jeg kun køber selve MIFI'en uden abonnoment.

  Kender i et sted jeg kan købe det, som jeg vil? Hvis ja, må i meget gerne poste linket, eller skrive hvor

    Jeg håber en eller nogle af jer eksperter derude kan hjælpe mig :-D

    Mange hilsner Mig :-)
Avatar billede sadolin1978 Novice
24. august 2013 - 21:51 #1
er det noget i denne stil du gerne ville se på (3g/4g trådløs router)

http://www.dustin.dk/product/5010598897/dovado-tiny-4g-router/

de kan også købes steder som i bilka fona og som du selv skriver den lokale mobil butik

(det sidste er dog billigst med abb)
Avatar billede thov Forsker
24. august 2013 - 21:55 #2
Du køber en lille router med USB port til 3G donglen.
Jeg sidder med en tablet, og kører via sådan en router (Asus).

Routeren er mindre  end to eengangslightere, og skal forsynes med 5V.
Avatar billede thov Forsker
24. august 2013 - 21:57 #3
Asus' en koster ca. 300kr.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2013 - 23:44 #4
#1, det ser ud som sådan en jeg har brug for, men jeg forstår ikke helt hvordan lige præcis den der virker??

#2 - kan du evt. sende mig et link til den router du har, og hvordan virker den? Hvis du ikke har et link, kan du så evt, fortælle mig hvor du har købt den, og hvad den hedder?
Avatar billede thov Forsker
25. august 2013 - 00:40 #5
Routeren hedder Asus WL-330N3G, og jeg mener den er købt hos Proshop.

Vær opmærksom på, at modellen til 220-220kr. (WL-330N), ikke har 3G funktionen.

Der er kun en enkelt rj45 tilslutning - flere behøves heller ikke.
På farten får den strøm via en 5V biladapter, og trækker en tablet og smartphone.
Til 'hjemmebrug' bruges den medfølgende strømforsyning.