Avatar billede larsini Seniormester
24. august 2013 - 10:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Identificere fysisk adresse ud fra IP-adresse

Jeg ser i dagens Berlingske Business side 6, at man har fundet frem til en fysisk adresse på Frederiksberg baseret på en IP-adresse.
Hvordan gør man mon det????
Avatar billede HKW Nybegynder
24. august 2013 - 10:27 #1
Det omtalte firma har ip-adresser tilknyttet deres navn (f.eks. ip-adressen på deres www-server).

Adressen kan du slå op i "ripe".
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2013 - 11:02 #2
fx http://www.hostip.info/ kan vise en del data
Avatar billede larsini Seniormester
24. august 2013 - 18:15 #3
#2 så min ip hører hjemme i Haderslev, men jeg befinder mig i Helsingør...!  ;-)

fine svar so far, tak for det, afventer yderlige kommentarer
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2013 - 18:44 #4
når du ikke selv har en fast ip-adresse, så ligger det bare i det land - det kan ikke komme nærmere ved en landsdækkende udbyder.
Avatar billede HKW Nybegynder
24. august 2013 - 19:06 #5
Har du prøvet ripe? Der står firmanavnet med adresse etc...
Avatar billede larsini Seniormester
25. august 2013 - 12:17 #6
jeg er blevet lidt klogere, det siger nu ikke så meget, men smid et svar hvis i er interesseret i points
Avatar billede HKW Nybegynder
25. august 2013 - 15:08 #7
Fandt du så alle oplysningerne på ripe.net? :-)
Avatar billede larsini Seniormester
25. august 2013 - 15:50 #8
nej ikke just - man skal lige sætte sig lidt ind i de forskellige søgemuligheder etc, og det er tiden ikke til p.t.
Avatar billede HKW Nybegynder
25. august 2013 - 15:59 #9
Du skal bare bruge "RIPE database"-feltet. 89.186.170.30 giver:

org-name: EDC-Gruppen A/S
address: Mynstersvej 5
address: DK-1827 Frederiksberg C
Avatar billede HKW Nybegynder
25. august 2013 - 18:41 #10
Det kan tilføjes, at det ikke nødvendigvis er den præcise fysiske placering på ip-adressen. Det er blot det firma, som har råderet over den pågældende ip.
Avatar billede larsini Seniormester
08. september 2013 - 12:55 #11
tak for svar - jeg blev lidt klogere og lukker, sig venligst til hvis nogen af jer samler på points