Avatar billede dronerdk Nybegynder
21. august 2013 - 13:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hent kundens navn i Woocommerce til Wordpress

Kære Eksperter,

Jeg har et Wordpress / Woocommerce relateret spørgsmål.

Jeg er ved at lave ordrebekræftigelses emails til min webshop, og synes det kunne være lækkert med et personligt touch, hvor mailen siger:

"Hej [kundens navn],

Tak for din ordre..."

Jeg kan bare ikke finde det stykke kode, der kalder kundens navn i Woocommerce.

Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig?

Tusind tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2013 - 04:17 #1
wordpress kører jo på en stor database, og alt hvad der er af data i din hjemmeside ligger i denne database.
det samme med woocommerce.

for at læse info fra woocommerce databasen skal du programmere en SQL tilgang så du kan udlæse hvad du har brug for (kundenavn, nummer etc.)

wordpress har lavet sin database selv og du aner ikke en disse om hvordan den fungerer vel ?    det er også en SQL database (MySQL).

uden en programmør og noget databaseviden kommer du vist ikke videre med det her.

medmindre der findes et plugin så wordpress kan snakke sammen med woocommerce. (det har været oppe før, og jeg ku ikke finde noget)

?
Avatar billede lauge Nybegynder
23. august 2013 - 08:24 #2
Prøv at læse denne dokumentation:
http://docs.woothemes.com/document/template-structure/

Hilsen
Peter Lauge
WordPress udvikler
www.wordpress-udvikler.dk
Avatar billede dronerdk Nybegynder
23. august 2013 - 12:20 #3
@Sidwave - Tak for dit svar! Det må vi sætte en udvikler på, når tid er :)

@Lauge - Tak for linket - det vil jeg lige kigge nærmere på!
Avatar billede dronerdk Nybegynder
23. august 2013 - 12:21 #4
@Sidwave - Tak for dit svar! Det må vi sætte en udvikler på, når tid er :)

@Lauge - Tak for linket - det vil jeg lige kigge nærmere på!