Avatar billede Slettet bruger
19. august 2013 - 23:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wordpress plugin: Tilmelding til hold med mulighed for e-mail-udsending

Hej Eksperter (Jeg håber kategorien er korrekt)

Jeg er ved at opbygge en Wordpress-hjemmeside, der skal lade medlemmer af en klub tilmelde sig nogle hold hver sæson.

Jeg bruger plugin'et WP-Members (http://wordpress.org/plugins/wp-members/) til at lade mine brugere oprette sig og logge ind. Det er en seperat process. Dette plugin lader mig blokere bestemte sider for offentligheden så kun medlemmer har adgang, når de er logget ind. Så langt så godt.

Jeg har nu brug for et plugin, der kan lade disse brugere, der er logget ind, vælge et hold i en liste og tilmelde sig det. Der skal ikke være betalingssystemer og prismarkater overalt. Det koster nemlig intet for medlemmerne.

En MEGET vigtig finte er, at admins skal have mulighed for at udsende masse-e-mails til alle, der har tilmeldt sig et bestemt hold.

Jeg har i øjeblikket valgt at benytte plugin'et Events Manager (http://wordpress.org/plugins/events-manager/), som jeg har fundet. Det kan nemlig alt ovenstående (jeg kalder blot events for hold), lige PÅNÆR udsending af e-mails. Det eneste, dette plugin giver mig mulighed for, er at downloade en csv-fil med alle e-mail-adresser til tilmeldte på et hold. Dette skal så "importeres" ind i en e-mail i egen e-mail-klient. Alt for besværligt.

Er der nogen Eksperter, der kan rådføre mig til et plugin, der udfylder mit behov med tilmelding til hold samt e-mail-udsending til alle på et hold?
Sammensætninger af flere plugins er ok, blot det kan laves, så det virker.

Jeg ser frem til gode råd og forslag.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2013 - 23:33 #1
Please, let it be free.
Avatar billede lauge Nybegynder
06. september 2013 - 08:44 #2
Jeg vil nok bruge MailChimp til dette og dette plug-in:
http://wordpress.org/plugins/mailchimp/

I mailchimp kan du lave en gratis konto.

Hilsen
Peter Lauge
WordPress-konsulent
www.pixelhuset.dk
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2013 - 23:34 #3
Hej. Det ser godt, det plugin du fandt.

Efter megen roden og søgen omkring fandt jeg selv frem til to plugins: "User groups" (wordpress.org/plugins/user-groups/) og "Email users" (wordpress.org/plugins/email-users/). Det viser sig nemlig, at Email users plugin'et har integreret sig i User groups, så det kan sende e-mails ud til alle i en bestemt gruppe.

Det løste mit problem.

Dog krævedes en del ekstra kodning og tilretning med User groups plugin'et. Det har fx ingen shortcodes til frontend visninger og gruppetilmelding osv.

Men det er lykkedes. Tak for svar. Jeg lukker spørgsmålet nu.