Avatar billede jepzen Nybegynder
18. august 2013 - 13:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er Google Chrome blevet en af de langsomste?

Jeg har i mange år brugt Google Chrome, men nu ser det ud til, at den er blevet en ekstrem langsom browser.

Hvis jeg sammenligner med eksempelvis Firefox, så bruger Chrome voldsomt mange flere kb når jeg er på nettet.

Og når jeg eksempelvis er på Facebook, kan den bruge mellem 700.000 og 1000.000 kb på 7-8 forskellige chrome.exe-processer.

Hvorimod Firefox bruger under det halve.

Hvad pokker er der sket?

Jeg kører Windows XP.
Avatar billede LNG.DK Novice
18. august 2013 - 14:02 #1
Hvis du lige har hentet FF og der ikke er installeret nogle plugins så er den ret hurtig sammenlignet med en Chrome med masser af plugins installeret.
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. august 2013 - 16:36 #2
Jeg vil nu umiddelbart give spørger ret i at Chrome ikke længere er den hurtigste på markedet. For mig at se er den kun blevet langsommere og den milliard processer, der bliver startet af Chrome synes jeg virker som en fin underbygning af påstanden. Jeg har kun et enkelt plugin installeret, nemlig AdBlock, så det er næppe det der sluger alt hukommelsen.

Mit bud er at fokus blot ikke længere ligger på hastigheden i Chrome idet de antager at brugeren nok har rigeligt med RAM og CPU
Avatar billede jepzen Nybegynder
19. august 2013 - 00:53 #3
Jeg har nu ikke særlig mange plugins i nogen af browserne. Jeg har Onetab i Chrome, da det jo er en nødvendighed nu.
Avatar billede jepzen Nybegynder
20. august 2013 - 01:03 #4
Tak for responsen. Lægger du svar moddi100?
Avatar billede jepzen Nybegynder
21. august 2013 - 09:33 #5
Nå, men så lukker jeg.
Avatar billede jepzen Nybegynder
04. september 2013 - 12:09 #6
Lukker
Avatar billede moddi100 Seniormester
04. september 2013 - 13:27 #7
Fair nok :)