Avatar billede Kristinatang Nybegynder
16. august 2013 - 11:27 Der er 7 kommentarer

Hvordan fungere google søgning, når den henter oplysninger fra egen hjemmeside?

Hej,

kan man selv bestemme hvad google skal trække frem af tekst, når man søger på vores hjemmeside?

Vi vil gerne have mere kontrol over, at der står en helt konkret tekst under vores hjemmeside, når man leder efter os på google.

Er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan google fungere?

På forhånd tak.

BH Kristina
Avatar billede LNG.DK Novice
16. august 2013 - 15:49 #1
Ja - dette gør du ved at udfylde titel og beskrivelse på de forskellige sider, alt efter hvilket CMS system der bruges gøres dette forskellige steder.

Hvilken hjemmeside drejer det sig om?

Kildekoden skal denne linie være at finde:
<META NAME="Description" CONTENT="Your descriptive sentence or two goes here.">

<META NAME="Title" CONTENT="Page Title Here">
Avatar billede keysersoze Guru
16. august 2013 - 16:34 #2
Du vil aldrig kunne bestemme hvad søgemaskinerne skal vise om dit site - description som foreslået er fint at udfylde og det kan sagtens være det der vælges, men finder søgemaskinerne en tekst der passer bedre på søgekriteriet på selve siden er det denne tekst der vises.
Avatar billede LNG.DK Novice
16. august 2013 - 16:54 #3
Det er ikke helt korrekt keysersoze.

Du kan altid selv bestemme hvad der skal vises.
Avatar billede keysersoze Guru
16. august 2013 - 19:10 #4
nej.
Avatar billede Kristinatang Nybegynder
02. september 2013 - 14:58 #5
Hvordan gør jeg så det??

Mvh
Avatar billede Kristinatang Nybegynder
02. september 2013 - 14:59 #6
Vi bruger wordpress..
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2013 - 18:52 #7
Kig på det plugin der hedder Yoast.