Avatar billede Muuuuuuuhhhhghhhh6 Nybegynder
15. august 2013 - 15:32 Der er 10 kommentarer

HJÆLP MATEMATIK!!!!

Hej jeg har fået en opgave som jeg ikke kan løse vil i ikke ok sige svaret til mig her kommer regne styrkerne :

A+2a+a=?

3a+a-a-2a =?

4a+2a-5a-a+4a=?

2a +5a+2a-3a+4=?

A+a+1+5a =?

7a-8a-3+5a+4=?

Omg jeg ville blive super glad hvis i ville regne dem ud❤❤❤❤❤❤
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. august 2013 - 15:43 #1
Det lærer du dig ikke noget af. Dette er super enkle stykker som du skal kunne. Lærer du dig ikke dette kommer du til at få det meget svært i matematik i fremtiden.
Avatar billede Muuuuuuuhhhhghhhh6 Nybegynder
15. august 2013 - 15:46 #2
Ja okay men altså i skolen lære de det os ikke de siger bar at vi skal regne dem ud!
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. august 2013 - 15:53 #3
Så må du jo sige til din lærer at du ikke kan finde ud af det. Så må i tage den derfra. At lade andre lave dine opgaver og lade som det er dig der har lavet dem, er absolut ingen god idé. Få eventuelt nogen andre derhjemme til at hjælpe dig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. august 2013 - 15:57 #4
Og hvis din lærer ikke laver sit arbejde som er at formidle information, de kan ikke lære eleverne noget, det er op til eleverne selv at tage vare på den information der formidles, så må i jo gå til inspektøren og meddele ham/hende. Men jeg tvivler nu på at i ikke har gået de stykker igennem.
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
15. august 2013 - 15:58 #5
Disse regnestykker er som Michael nævner ganske simple. Metoden til at regne dem ud er:

Når der bare står a svarer det til 1*a, så første stykke giver:
1*a + 2*a + 1*a
hvilket når du tæller antallet af a'er sammen giver 4*a

I regnestykke 5 har du et enkeltstående tal (uden a). Disse skal regnes for sig selv, dvs.
1*a + 1*a + 1 + 5*a = 7*a + 1

Så burde du have hjælp nok til at regne resten ud selv :)
Avatar billede madklub Guru
15. august 2013 - 16:01 #6
Forestil dig at a=1
Opgaven er nok nemmere, end du tror...
Er I lige begyndt på algebra?
Avatar billede Muuuuuuuhhhhghhhh6 Nybegynder
15. august 2013 - 16:05 #7
Nu har jeg forstået det en smule😊
Avatar billede Muuuuuuuhhhhghhhh6 Nybegynder
15. august 2013 - 16:06 #8
Erhhhh
Avatar billede aliaz Nybegynder
15. august 2013 - 16:22 #9
Du virker ny på eksperten.dk, Mugh.

Det er ikke meningen, at du selv skal lægge "Svar", kun "Kommentarer". Omvendt skal dem der hjælper dig lægge et svar, som du så kan acceptere nede i bunden til venstre.

On topic: Brug de værktøjer michaelthomassen viser.
Avatar billede jepzen Nybegynder
15. august 2013 - 16:57 #10
Jeg kan anbefale følgende side, som netop er stedet hvor du kan få lektiehjælp:

http://www.studieportalen.dk/Forums/

Og her en en rigtig god side for både lærere og elever:

http://www.duda.dk/Grundfag/Matematik/matematik.html