Avatar billede eyvind Seniormester
14. august 2013 - 10:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

One shot med c-mos 4093

Jeg skal trække 2 små printrelæer i ca. ½ - 1½ sekund
Det er 20-30 år siden jeg legede med de små ic kredse, så jeg mangler lidt viden omkring hvad der måske nemt kan laves.

Da det er en fjenbetjening med et udgangsrelæ m/skiftekontakt som skal starte denne one shot er der mulighed for højt eller lavt startsignal. Der skal udføres een puls hvergang relæet skifter.

Fjernbetjeningen benytter 12 volt så det regner jeg også med at c-mos kredsen skal forsynes med.

Jeg håber det er forklaret godt nok...............Eyvind.
Avatar billede eyvind Seniormester
14. august 2013 - 16:10 #1
Tja - jeg var så heldig selv at finde en lille tegning, og nu virker det.
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/cd4093bc.pdf
Avatar billede eyvind Seniormester
14. august 2013 - 16:13 #2
Desværre kunne jeg ikke finde ud af at give mig selv 0 point.
For det er jo lidt fjollet at give sig selv point.