Avatar billede sokudmx Nybegynder
06. august 2013 - 18:58 Der er 3 kommentarer

Min computer lukker ned pludseligt

Min computer lukker ned pludseligt og har en besværlig opstart!
Den har Besværlig/ingen opstart.

-Der er perioder hvor blæserne og maskinen køre men ingen lys har og ingen ting sker.
-Der er perioder hvor det hele køre fint (lys,blæseren, maskinen og forbindelse til monitoren) men lukker ned igen så snart Windows logoet/skrivebordet kommer frem på skærmen.
-Der er perioder hvor den slet ikke siger beep og bare rumler løs i nogle timer og derefter beeper den i gang igen og hvis jeg er heldig lukker den ikke ned.
Bliver nød til at lukke og opstarte den op til flere gange før jeg kan anvende computeren optimalt.

De ting jeg har prøvet uden resultat.
Fabrik installeret.
Skiftet ledninger og stikkontakt.
Skiftet ram og grafikkort.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2013 - 19:08 #1
Hej og velkommen til.
Nu du har haft åbent, ser den så eller rene og pæn ud indeni?
Når du får startet pc, er tiden i Windows korrekt?
Prøv når den bøvler med opstart, at fjerne strømmen fra den og hold startknappen nede i ca 30 sek, gen monter strøm og prøv igen.
Udskift det lille batteri på bundkortet.

PS Skriv dine indlæg i kommentar, da svar kun bruges i forbindelse med løsninger og point givning.
Avatar billede sokudmx Nybegynder
06. august 2013 - 19:21 #2
Jov tusind tak @220661.
Har købt en special spray for indeni, men uden resultat.
Der var en periode hvor tiden var ukorrekt(men ikke længere)og nej har ikke prøvet at udskifte batteriet, tror du det vil hjælpe at skifte batteriet ?

PS tusind tak for hjælpen og den hurtige respons ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2013 - 19:32 #3
Velbekomme.
Batteriet er med til at holde øje med boot rækkefølge og andre opsætninger i bios, så jeg kan ikke udelukke det.
Et bios batteri koster ikke meget.Du kan købe det i dagligvarebutikker. Så at thansen havde dem til 15 kr. stk.
Jeg købte en pakke med 5 i for 50 kr i Kvickly.
Det hedder CR2032 og ser sådan ud:
http://img134.imageshack.us/img134/3377/batteryxi6.jpg