Avatar billede ranni Forsker
06. august 2013 - 09:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Symptomer på et eller andet.

Hej ! !
Min PB med Win 7 pro er begyndt at skrante.
Video går i stå indtil jeg flytter cursor en smule.
TDC hastighedsmåler (som eks.) går i stå flere gange, når jeg så flytter cursor en lille smule svinger måleren til højder, der ikke er rigtig (alt for høje)
Jeg har kørt gendannelse så hvad er symptomerne tegn på.
Avatar billede puren Ekspert
06. august 2013 - 14:33 #1
man kunne altid begynde på en lang fejl søgning men det kommer nemt til at tage 4-6 timer så den hurtigste vej er full reinstallering... hvor du sletter hele harddisken og stater forfra...

et godt råd er at have en bærbar eller en anden computer og ved siden af dig til første gang og en usb stik...

der er sikkert også en venlig sjæl(også) der vil stå standby på skype til at hjælpe her og nu..

1. lav en kopi af alle dine ting
2. installer windows
3. få gang i computerens netkort
4. alt det andet til at virke (windows 7 kan klare rigtigt meget selv)
Avatar billede ranni Forsker
06. august 2013 - 15:39 #2
Hej puren.
Der er bare den hage ved det, at jeg har en masse betalte downloads programmmer og de kan ikke, sådan som jeg har forstået det, ikke kopieres og så kan geninstl. på Win 7 igen. (jeg har ikke meget forstand på det her moderne IT)
Jeg har konstateret at mine egne fremstillede videoer, videoer fra Youtube og Liveleak kører uden problemer, mens cursoraktiverede spil
som Angry Birds også går i stå og sættes igang igen med en ubetydelig cursorbevægelse.
Avatar billede puren Ekspert
06. august 2013 - 15:48 #3
de downloaded programmer har du vel en licens nøgle til... og så er det jo bare at hente dem igen og indtaste nøglen:)

videoer fra youtube er under kopibeskyttelse dem må du ikke downloade..
Avatar billede ranni Forsker
06. august 2013 - 16:37 #4
Det er lidt af en drastisk løsning, der bruges i langt værre problemer.
4-6 timer på at prøve at finde ud af problemet, vil jo være betydelig mindre end jeg vil bruge på en rekonruktion af hele PC.
Jeg afprøver lige lidt.
06. august 2013 - 16:43 #5
Hvilken Browser (Internet program) / version ?

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/
Avatar billede ranni Forsker
06. august 2013 - 16:55 #6
Hej karise.

Jeg har lige konstateret i via Messinger kører alt OK , men via firefox er der problemer.
Jeg prøver lige at fjerne og geninstl.
Jeg har kørt CCleaner ,oprydning og discfragmentering og købt Malware pro og kørt den.
Malware blokerer for Firefox normale startside ???
Avatar billede ranni Forsker
06. august 2013 - 19:43 #7
Hej karise.
Det er enorm stor log fil fra Bleeping, skal jeg virkelig sende den på siden her ???
Avatar billede puren Ekspert
06. august 2013 - 19:49 #8
ranni >> hvor mange timer har du efter hånden brugt???

fejl retning VS. clean install
Avatar billede ranni Forsker
06. august 2013 - 20:15 #9
Jeg har brugt sammenlagt knap 3 timer.
Efter sletning af og geninstl. af Firefox kunne jeg se en lille forbedring.
Efter Karises råd har jeg kørt Bleeping - - nu er alt OK igen.
Hvad jeg har rettet/slettet/ændret aner jeg intet om, men det kan karise måske fortælle lidt om.
Hvis jeg havde geninstl. Win 7 havde jeg haft flere dages arbejde, jeg er den situation, at jeg er havnet i rullestol og kun kan lave film over venner, venners venner og bekendtes højtider/ferier, så jeg har et hav af film/fotoprogrammer, det ville tage lang tid bare at downloade dem. Jeg har programmer på 350 GB sammenlagt.

karise: vil og kan du forklare mig, hvad jeg har lavet (gerne som svar)
07. august 2013 - 09:29 #10
... som du læser i loggen fra [AdwCleaner] så er der slettet en hel del 'snavs', som har givet ballade  ;-)

Brug også nævnte CCleaner (skal ikke se log derfra ...)

---

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede ranni Forsker
07. august 2013 - 09:49 #11
Tak for hjælpen til jer begge.

puren: Dit råd om at, nedbryd og byg op, kan være løsningen i visse tilfælde.