Avatar billede danskanimation Nybegynder
04. august 2013 - 14:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stationær Gamer PC til Ca. 8000,-

Jeg søger en stationær gamer computer til omkring 8000,-. Computeren skal primært bruges til spil. Derudover skal jeg bruge computeren til at render med GPU'en i et animations program "Blender". Det kræver at grafik kortet skal være et Nvidia. Hvis grafik kortet ikke er et Nvidia kan jeg ikke render med GPU'en. Pc'en skal også have meget ram. Helst 8-16GB ram. Har allerede fundet en computer til omkring 8000,-
Ville bare høre om der var et bedre sted at købe en computer.

Det sted jeg har fundet er MM-vision: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem

Har tilpasset den så dens specs så sådan her ud:

Motherboard:    Gigabyte GA-B85M-D3H bundkort
CPU køler:    Temperaturstyret køler
Ram:    Kingston 16 GB HyperX DDR3-1600 RAM DualChannel
Grafik:    Nvidia GeForce GTX770 OC 2GB GDDR5 (Nyhed)
Strømforsyning:    Raidmax RX-535AP modulær strømforsyning
Lyd:    High Definition Audio
Drev:    22x brænder +/- Dual layer
Netkort:    100/1000 Mb/s, Supports ACPI Power Management
Software:    Alle drivere m.v. medfølger.
Strømforsyning:    Windows ca. 55 Watt / 3DMark ca. 155 Watt
Mål: (WxDxH)    186 x 499 x 419mm
Processor:        Vision Game - Intel® Core™ i7-4770 4x3.40GHz

Kan man få en computer bedre for samme pris, eller lignende bare billigere?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 15:10 #1
Efter hvad jeg kan se har du valgt følgende 3 ting:

Vision Game - Intel® Core™ i7-4770 4x3.40GHz (Turbo 3.90GHz) (fra 162,- pr. måned)     6495,-

8GB DDR3 -> Kingston 16GB HyperX DDR3-1600 RAM DualChannel     598,-

GTX660 -> Nvidia GTX770 OC 2GB GDDR5 grafikkort     1250,-

Total:     8.343,00 + Windows

Den strømforsyning der følger med er ikke stor nok i følge fabrikanten, du får kun en på 535 Watt.
Fabrikanten anbefaler mindst 600 Watt.
http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-770/specifications
Den nævnte strømforsyning er kun tilpasset det oprindelige GTX 660.

Ellers er det (ud over det for skrabede discount bundkort) gode stumper der er brugt.
Du bør dog til din rendering overveje følgende...
120GB SSD -> 250GB Sata3 SSD (Samsung 840) ANBEFALES     499,

Så direkte anke: Strømforsyning opfylder ikke fabrikantens krav.
Så indirekte anke: Discount bundkort der trækker ydelsen ned, du ønsker et med z87 chipset.
Forbedring der vil være fornuftig: Upgrade til Samsung 840 250 GB (Den er hurtigere, ikke kun større).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 15:16 #2
Mail dem her og hør hvad de vil ha for præcis samme setup som MM, dog skal du bibeholde deres 630 Watt strømforsyning...
http://www.extremegaming.dk/#!z-3-gaming-pc/c1f3d
Avatar billede danskanimation Nybegynder
05. august 2013 - 14:14 #3
Tusind tak for din hjælp Niels :)
Avatar billede danskanimation Nybegynder
05. august 2013 - 14:15 #4
Bestiller min pc hos extremegamer/stratek :)