Avatar billede Slettet bruger
04. august 2013 - 12:00 Der er 9 kommentarer

Et godt sted at lærer PHP.

Jeg er allerede godt inde i Object programmering og SQL Programmering. Kunne godt tænke mig at give i kast med PHP.
Har allerede arbejdet meget med .NET, Javascript, MS SQL, MySQL, MongoDB, NoteJS.

Nogen der kender nogle gode steder??
04. august 2013 - 20:18 #1
Jeg vil sige, at langt den største del af arbejdet med at lære PHP er at lære at programmere (i et hvilket som helst imperativ programmerings sprog.)  Når først man magter et  programmeringssprog, så kan man forholdsvis nemt skifte til PHP.  Man kan næsten sammenligne det med at køre bil.  Når først man kan, så kan man hurtigt lære at køre andre bilmærker end dem man kender og også andre slags køretører såsom bus og lastbil.

I dit arbejde med .NET, hvilket programmeringssprog har du benyttet, og hvor langt er du kommet?  (Jeg lærte selv at programmere i Java (ikke Javascript,) og da jeg på et tidspunkt måtte skifte til C# og senere til object orienteret PHP gik det rimeligt smertefrit.  For at komme ind i PHP sproget brugte jeg selv online tutorials.  Hvis du googler på PHP tutorial får du en række muligheder.)

Men du skal nok acceptere, at det foregår på engelsk.  (Jeg kan se, at du nok ikke er så gammel, så måske er dit engelske endnu ikke så stærkt, men jeg tror ikke der er nogen vej udenom.)

Jeg har selv lært mit PHP, i første omgang, ved at svare på spørgsmål her på Eksperten.  Da jeg startede på Eksperten for fire år siden kendte jeg ikke PHP.  Jeg googlede mig og brugte tutorials og testede mig til svar på en række php relaterede spørgsmål.  Nu bruger jeg PHP til daglig i web udvikling.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2013 - 20:37 #2
se jeg ikke er så gammel???
Jeg har fuldtid job som .net udvikler og er 26 år :D Har også selv lært java i skolen. De sprog jeg har nævnt er kun dem jeg arbejder med til dagligt.
Jeg kunne dog godt tænke mig at blive lidt mere all around og kan godt lide at lære nye ting.

Bare hvis der var nogen der kendte nogle gode tutorials for at lære markup og special tegn.

gad stadig godt vide hvorfor du tror jeg ikke er så gammel :D
04. august 2013 - 21:22 #3
For at svare på dit direkte spørgsmål, så bedømte jeg (fejlbedømte, fortæller du) din alder ud fra den måde du udtrykker dig på.  Min fejlbedømming af din alder fik mig også til at fejlbedømme din erfaring, hvilket var baggrunden for mit indlæg.

Men det til side, når du taler om at lære markup, er det i virkeligheden html du er ude efter?  (Med formel træning i Java og arbejde som .NET udvikler kan det vel næppe være php i sig selv der er problemet.)
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2013 - 06:38 #4
Jeg ville bare hører om der var nogen der kendte et godt site til at lærer php syntax. Ved godt markup var dårlig ordvalg :) og bare lærer hvad php har at tilbyde :)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
05. august 2013 - 17:11 #5
Du kan gå ind på http://www.nemprogrammering.dk/ der er der tutorial om javascript, php, html og så videre, og de er oven i købet på dansk.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2013 - 01:54 #6
Hvad med noget saa gammeldags som at laese en bog om PHP?
06. august 2013 - 15:01 #7
Du siger, i en anden tråd, farvel og tak.  Men du lukker vel dine spørgsmål før du forsvinder.  Jeg kan se, at du ikke har lukket nogen spørgsmål i den tid du har været på Eksperten, så måske har du ikke fået fat på det:  Du lukker dine spørgsmål ved at acceptere et svar, 'flueben' ved 'accepter dette svar' og derefter klik på 'accepter svar og afgiv points.'  Et svar et et indlæg markeret med gult.  Hvis du på et spørgsmål har fået hjælp i form af kommentar (ikke markeret med gult), så beder du vedkommende om at oprette et svar, som du derefter accepterer.  Hvis du på et spørgsmål ikke har fået hjælp, så må du selv oprette et svar som du derefter accepterer.  Lad venligst ikke de der har prøvet at hjælpe dig blive hængende i åbne spørgsmål.
19. februar 2014 - 23:01 #8
josh1987, jeg prøver lige en gang mere.  Luk venligst denne tråd, der åbenbart ikke længere er aktuel.  Så står den ikke længere som åben i min, og andres, liste af indlæg.  Jeg opretter dette som et svar du kan acceptere, ifald du mener at have haft nytte af mine indlæg.  I modsat fald, så accepter et andet svar eller opret selv et svar og accepter det.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
20. februar 2014 - 11:05 #9
Du kan også accepter mit svar #5, hvis du mener at mit indlæg var til nytte.