Avatar billede Onlinebazar Nybegynder
01. august 2013 - 19:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nopcommerce Webshop nede hjælp gerne

Hej, jeg har i dag flyttet min database til et andet, og har gjort det korrekt, derefter har jeg oprettet forbindelse til databasen med den rette connectionstring.. Nu får jeg så også et fejl! I kan se fejlen på www.onlinebazar.dk
Server version: både den gamle og nye er version 11.0.3339. Så forståe simpelthen ikke hvad der går galt.
Avatar billede Syska Mester
01. august 2013 - 20:19 #1
Har du noget kode du selv har lavet? Undre mig lidt over den prøver at infsætte niget i din Customer tabel.

Men se på fejlen.

Cannot insert the value NULL into column 'Id', table 'onlinebazar_dk_db.dbo.Customer'; column does not allow nulls.
Avatar billede Onlinebazar Nybegynder
01. august 2013 - 20:23 #2
Har ikke rørt andet end at jeg har skifter connectionstrings, det mest intressante er at når jeg binder den til den tidligere database får jeg stadigvæk det samme fejl. Er magteløs, jeg bruger Unoeuro Mssql
Avatar billede Syska Mester
01. august 2013 - 20:44 #3
Jeg tvivler på den flytning er gjort korrekt, end hvordan du har gjort.

Men siger du at den gamle installation også fejler nu?
Avatar billede Onlinebazar Nybegynder
01. august 2013 - 20:48 #4
Ja når jeg forbinder den til den tidligere database hvor den fungerede, den virker hellere ikke ligepludselig.
Avatar billede Onlinebazar Nybegynder
01. august 2013 - 20:51 #5
Har du tid til at kigge på det? vis jeg lige smidder dig koderne, så giver jeg sku en omgang kold og mad vis du kommer til byen.:)
Avatar billede Syska Mester
02. august 2013 - 02:06 #6
Opret tabellerne via nopCommerce og derefter importer data med IDENTITY INSERT slået til burde løse det.

Hermed svar, skriv endelig hvis du har flere spørgsmål.