Avatar billede hugopedersen Nybegynder
31. juli 2013 - 11:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Synkronisere 2 databaser

Jeg har en QNAP TS319P+ med en MySQL 5.x på som jeg godt ville have mulighed for at synkronisere en database fra ned på en laptop så jeg kan tage den med mig og lave ændringer som så skal kunne synkroniseres tilbage.
Kan det lade sig gøre og hvilket stykke software skal jeg bruge til det?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2013 - 12:31 #1
http://webcheatsheet.com/SQL/mysql_backup_restore.php
lidt nede er beskrevet backup/restore via phpmyadmin
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
31. juli 2013 - 15:45 #2
Det giver lige som ingen mening at skulle bruge phpmyadmin til at synkronisere med. Det er jo en 2 vejs forbindelse jeg skal have lavet og det skal helst køre automatisk.

Og hvis det 'bare' er en backup der skal laves så findes der værktøjer der er bedre/smartere. Jeg bruger selv SQLyog som kan køres fra et cmd script så det kommer med i min normale backup af min computer
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2013 - 05:50 #3
Da synkroniserings logikken godt kan vaere ret kompleks saa er jeg bange for at du blive rnoedt til at kode noget selv.

Det foerste maa vaere at sikre at tabel struktur overhovedet kan undersoette det.

Det maa kravee:
* created og lastmodified felter i alle tabeller
* en custom key generering ikke standard auto increment

Og saa synkroniserer du baseret paa created og lastmodified.

Og det skal nok vaere en GUI applikation saa du kan displaye eventuelle konflikter og lade brugeren beslutte hvilel vaerdier der skal bruges.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. august 2013 - 10:23 #4
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
22. august 2013 - 06:43 #5
Smid et par svar hvis i vil dele points for input
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2013 - 03:27 #6
svar