Avatar billede lykken93 Nybegynder
30. juli 2013 - 17:19 Der er 7 kommentarer

(aspire one 532h-2Ds) Bliver meget varm og holder ikke på strøm

Hej

Har købt en Aspire One acer computer til studiebrug for noget tid siden, har bare det problem nu, at den ikke kan tænde uden opladeren sidder i kontakten hele tiden. Computeren bliver også meget varm imens den sidder i strøm.

Jeg tænker om jeg skal skifte batteri, hvor jeg har fundet dette http://altitec.no/batteri-acer-10-8-11-1v-4-6ah-50wh-6-celler-um09h31-kompatibelt.html , men løser det problemet?

Mvh

Kaspar
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 18:22 #1
Du har ret i det lyder som om batteriet er færdig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 18:24 #2
Meget mulig den også trænger til at renses for støv.
(trykluft og støvsuger samt evt en udrettet clips til at fiksere blæseren imens)
Avatar billede milter Ekspert
30. juli 2013 - 19:05 #3
Hvis ordene "for noget tid siden" betyder, computeren stadig er dækket af reklamationsret eller garanti, så er det den vej, du skal gå.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 19:18 #4
#3 jeg tror computeren er fra ca 2010 og derfor langt uden for garanti/reklamationsret.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 19:19 #5
Ud over det er der kun 6 måneders garanti/reklamationsret på batteri, det anses som en sliddel på linje med bremseklodser til en bil.
Avatar billede milter Ekspert
30. juli 2013 - 19:30 #6
Så er en rengøring af computeren og et nyt batteri, som beskrevet i #1 og #2, nok den eneste vej frem mod en løsning :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. juli 2013 - 12:18 #7
Jeg vil lige korrigere min post #5
Korrekt der kun ydes 6 måneders garanti på batteriet, selvom sælger generelt giver 2 års garanti på pcer (ikke at forveksle med reklamationsret).

Der er faktisk 2 års reklamationsret på batterier, men så er vi ude i, at man selv skal bevise at der var produktionsfejl da det blev solgt (utopi for private).