Avatar billede Armaz Nybegynder
28. juli 2013 - 15:49 Der er 6 kommentarer

Hjælp!

Hej Eksperten!

Jeg sidder med en bærbar computer med Windows 8, men jeg vil have installeret Windows 7 på den og jeg har disken osv. Jeg har været inde og ændret Boot options, så kommer jeg til Windows 7 installations guiden, så får jeg afvide at jeg ikke kan installere Windows 7 på denne partition "Windows kan ikke installeres på denne disk. Den valgte disk er af GPT-Partitionstypen".. Jeg har snart prøvet alt! men den gider sku bare ikke! :-( Og jeg kan slet ikke komme ind på computeren igen???
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2013 - 15:53 #1
Har du også prøvet i bios Boot at disable EFI/UEFI?
Avatar billede Armaz Nybegynder
28. juli 2013 - 16:29 #2
Ja det har jeg. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2013 - 17:10 #3
boot på en cd med gparted, og i denne kan du ret enkelt slette partitioner og lave en ny i fx ntfs
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2013 - 17:11 #4
Har du under fanen  Security noget der hedder secure Boot control? så marker tryk på OK og disable. hus F10 sig ja og start op
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juli 2013 - 17:12 #5
Husk F10
Avatar billede Armaz Nybegynder
28. juli 2013 - 19:12 #6
Det var os min plan men hvis der var amdre muligheder der var nemmere. ;-)