Avatar billede teaterfyr Nybegynder
28. juli 2013 - 15:48 Der er 7 kommentarer

Sikkerhedskode til netværk

Hej
Jeg har fået en ny computer, og forsøger nu at få internetadgang på den. Når jeg forsøger, skriver den at jeg skal skrive en sikkerhedskode til netværket. Jeg kan dog ikke finde denne kode, og det eneste svar jeg får fra min internetudbyder er at jeg skal læse manualen og finde koden der.
Jeg har forsøgt at læse manualen både til min gamle router (Model SMCWBR14-G2) og min nye (WRT54G2). Manualerne er dog kilometerlange, på alle andre sprog end dansk, og jeg kan ikke, trods grundig gennemlæsning, finde nogle sikkerhedskoder.

Findes der en nemmere løsning end manuallæsning, eller er der andet jeg kan gøre?

Håber I kan hjælpe. På forhånd tak

Med venlig hilsen
René Hansen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. juli 2013 - 16:42 #1
Well, da du har taget din nye router i brug, har du jo formodentlig også indtastet en "sikkerhedsnøgle" til det trådløse net. Hvis du logger ind på routeren, skulle du kunne læse den på fanebladet [Trådløs] under punktet [Trådløs sikkerhed].
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2013 - 18:46 #2
Har du en anden bærbar der er på nettet trådløst skulle du, så vidt jeg husker, kunne bruge denne her og få oplyst din kode:
http://nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2013 - 18:47 #3
Nå ok. Der står ikke om det er bærbar eller stationær kan jeg se??
Avatar billede teaterfyr Nybegynder
28. juli 2013 - 18:58 #4
Det er en bærbar
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2013 - 19:03 #5
Har du en anden bærbar der er på nettet?

PS du skal ikke skrive tilbage i svar.
Svar bruges normalt af hjælperen som tak for hjælpen og pointgivning.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2013 - 18:46 #6
har du fundet koden til netværket?
Avatar billede teaterfyr Nybegynder
12. august 2013 - 10:50 #7
Nej