Avatar billede henrikraakjessen Praktikant
26. juli 2013 - 21:41 Der er 1 kommentar

Excel 2010

Har lavet et skema, hvor jeg skal have en funktion ind, hvor man med tabulatorknappen kan skifte imellem felter og skrive tekst i dem.

Men ved ikke hvordan man opretter felterne, så man skifter bruge tabulatorknappen til at skifte videre til næste felt.

Er det forklaret på en forståelig måde ?

Mvh

Henrik K. Jessen
Avatar billede finb Ekspert
26. juli 2013 - 22:22 #1
Fra Excels F1:

""Låse områder i et beskyttet regneark op, så brugerne kan redigere dem

Vigtigt!    Hvis du vil give bestemte brugere rettigheder til at redigere områder i et beskyttet regneark, skal din computer køre Microsoft Windows XP eller nyere, og den skal være på et domæne. I stedet for at bruge rettigheder, der kræver et domæne, kan du også angive en adgangskode for området.
1.Markér det regneark, du vil beskytte.
2.Klik på Tillad brugere at redigere områder i gruppen Ændringer under fanen Gennemse.

Tillad brugere at redigere områder

Bemærk!    Denne kommando er kun tilgængelig, når regnearket ikke er beskyttet.
3.Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du vil tilføje et nyt redigerbart område, skal du klikke på Ny.
Hvis du vil ændre et eksisterende redigerbart område, skal du markere det i feltet Områder, der åbnes ved angivelse af en adgangskode, når arket er beskyttet og derefter klikke på Rediger.
Hvis du vil slette et eksisterende redigerbart område, skal du markere det i feltet Områder, der åbnes ved angivelse af en adgangskode, når arket er beskyttet og derefter klikke på Slet.
4.Skriv navnet på det område, du vil låse op, i feltet Titel.
5.Skriv et lighedstegn (=) i feltet Refererer til celler, og skriv derefter referencen for det område, du vil låse op.

Tip!  Du kan også klikke på knappen Skjul dialogboks, markere området i regnearket og derefter klikke på knappen Skjul dialogboks igen for at vende tilbage til dialogboksen.
6.Hvis du vil benytte adgang med en adgangskode, skal du skrive en adgangskode, der giver adgang til området, i feltet Adgangskode til området.

Bemærk!    Det er valgfrit at angive en adgangskode, når du planlægger at bruge adgangsrettigheder. Hvis du bruger adgangskode, kan du se brugerlegitimationsoplysninger for de autoriserede personer, der redigerer området.
7.Klik på Tilladelser, og klik derefter på Tilføj for at tilføje adgangsrettigheder.
8.Skriv navnene på de brugere, der skal kunne redigere områderne, i feltet Angiv de objektnavne, der skal vælges (eksempler).

Tip!  Du kan se, hvordan brugernavne skal indtastes, ved at klikke på eksempler. Du kan kontrollere, at navnene er korrekte, ved at klikke på Kontrollér navne.
9.Klik på OK.
10.Hvis du vil angive rettigheder for den valgte bruger, skal du markere eller fjerne markeringen i afkrydsningsfelterne Tillad eller Afvis under Rettigheder og derefter klikke på Anvend.
11.Klik på OK to gange.

Tip!  Hvis du bliver bedt om en adgangskode, skal du skrive den, du angav.
12.Klik på Beskyt ark i dialogboksen Tillad brugere at redigere områder.
13.Vælg de elementer på listen Tillad alle dette regnearks brugere at, som brugerne skal kunne ændre.

VisFlere oplysninger om regnearkselementer

14.Skriv en adgangskode i feltet Adgangskode til at fjerne arkbeskyttelse, klik på OK, og skriv derefter adgangskoden igen for at bekræfte den.

Bemærk!
Adgangskoden er valgfri. Hvis du ikke angiver en adgangskode, kan enhver bruger fjerne beskyttelsen fra regnearket og ændre de beskyttede elementer.
Sørg for at vælge en adgangskode, du kan huske, da du ikke kan få adgang til de beskyttede elementer i regnearket, hvis du har glemt adgangskoden.

Bemærk!
Hvis en celle tilhører mere end ét område, kan de brugere, der har tilladelse til at redigere et af disse områder, også redigere cellen.
Hvis en bruger forsøger at redigere flere celler ad gangen og har tilladelse til at redigere nogle af, men ikke alle, disse celler, bliver brugeren bedt om at markere og redigere én celle ad gangen.
""