Avatar billede sg93s Nybegynder
26. juli 2013 - 17:38 Der er 7 kommentarer

4 knapper virker ikke på samme tid

Hej Eksperten. Mine 1, 3, Q og T knapper låser sig alle fast nogen gange. Hvis jeg i frustration trykker hårdt og nærmest skubber bare én af knapperne virker alle 4 igen, så jeg er ret sikker på, der er noget der sidder løst nedenunder tastaturet, og jeg kan desuden også bruge et usb koblet tastatur perfekt.

Kan jeg uden forstand på, hvad der er inden i computeren rette noget, eller bør jeg hellere få den til reparation?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 18:00 #1
Mit gæt er du taler om en bærbar.
Dem skiller man ikke uden videre ad, nogle kræver stor viden.

Du kan prøve med noget trykluft, men det virker naturligvis ikke hvis du har spildt cola etc (noget klistret).

Skal tastaturet skiftes, så vil jeg råde dig til at gå til en fagmand.
(private som er meget omhyggelige og har hænderne "skruet rigtigt på" kan sommetider selv skifte det.)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 18:05 #2
Du kan evt også prøve at få en tynd klud med sæbevand (hårdt opvredet) ned mellem tasterne, nogen tastaturer har større mellemrum end andre.
Brug evt en tyk nål (stoppenål/udrettet clips etc), til at få kluden ned.

Alt strøm skal naturligvis fra mens du prøver med kluden, også batteriet.
Bagefter skal pcen stå varmt (gerne i solen) en til to dage, således du er helt sikker på der er tørt før du sætter strøm til.
(En genvej kan være tålmodighed og en hårtørre som holdes på afstand)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 18:09 #3
PS.
Jeg smed engang et meget sammenklistret tastatur til stationær i opvaskemaskinen, lod det tørre 14 dage bagefter.
Det virker fint.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 18:10 #4
(ikke at jeg anbefaler post #3 men ganske sjov test i stedet for blot at smide det ud
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2013 - 20:23 #5
Havde du skrevet hvad din pc hedder, kunne vi måske finde et link til hvordan man skifter tastaturet, og hvor du evt kan købe det.

PS Det der med at vaske et tastatur, kan man jo ikke være sikker på virker hver gang ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=yANjDEDcLvs
Undskyld kunne ikke lige dy mig for at vise denne lille film.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juli 2013 - 11:58 #6
Jeg kan godt li morens ansigtsudtryk, da det går op for hende HVAD pigen vasker op. *G*
Fed lille kort video.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juli 2013 - 12:00 #7
(Naturligvis en konstrueret video, men jeg grinede sq)