Avatar billede male2392 Nybegynder
26. juli 2013 - 13:19 Der er 13 kommentarer

Studie computer...

Jeg står og snart skal begynde på mit nye studie, hvor jeg skal læse i 3½ år. Derfor har jeg brug for en ny computer.
Computeren skal kunne holde til at blive brugt hverdag og dermed have en leve tid på i hvert fald 3½ år, den skal kunne tåle at blive fragtet frem og tilbage hverdag, ligeledes må den gerne være let og omkring de 13".

Så det er lige med hvilken en man skal vælge?? nogle der har nogle gode forslag til en studie computer :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2013 - 14:10 #1
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 14:34 #2
Det eneste du bør være obs på er at 13.3 tommer typisk har lidt sløve CPU (her kun en i3) og at der sjældent er et ægte grafikkort (udelukker en del tunge spil).
Du bør også være sikker på 13.3" er nok, mange bliver trætte af de små skærme i længden.

Jeg ville anbefale dig at gå op i 15.4 tomme.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 14:42 #3
Skal det være en VivoBook, så ville jeg som minimum vælge en 14 tomme med i5 CPU...
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=782492
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 14:46 #4
Intel Core i3-3217U @ 1.80GHz Yder 2,294
Intel Core i5-3337U @ 1.80GHz Yder 3,203 (samt der er mere RAM i og den lidt større skærm)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2013 - 15:42 #6
skærmopløsningen er den samme, så det er op til spørgers syn.
Men den bedre cpu er da værd at gå efter.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 15:58 #7
#6
Enig vedrørende CPU.
Opløsningen mener jeg i dette tilfælde er ligegyldig på så lille en skærm (den er mere end alt rigelig), havde vi talt en 17" så ville jeg give dig ret.

#5
Den første er helt til hundene grafisk, kun HD 3000 og CPU den værste her i tråden.
Den næste med i5 er ikke ret meget bedre end den oprindelige i3.

Intel Core i3-2377M @ 1.50GHz Yder 1,876
Intel Core i5-2467M @ 1.60GHz Yder 2,303
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. juli 2013 - 16:08 #8
#6
Jeg vil dog komme dig så meget i møde, at en del af min pointe var, at tingene skulle være let læselige.
Avatar billede male2392 Nybegynder
29. juli 2013 - 23:07 #9
Tusind tak for de fine svar, kom endelig med flere forslag.
Jeg ønsker ikke en der er meget større end de 13" da den skal transporteres frem og tilbage. Har kun haft en 11.9" på gym i 3 år så kan godt nøjes med en 13" :-)
Mine bekymringer ligger også i om at computeren har en leve tid på 3,5 år da den jeg havde på gym kun lige klarede de 3 år.
Skal man op og købe en Mac for at få en lang leve tid eller er de begyndt at komme med andre der er lige så gode ???
Tak på forhånd
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juli 2013 - 16:24 #10
Mac har ikke længere levetid end kvalitets pcer.
Med de forslag der er kommet, kan du i forhold til samme budget købe 2-3 pcer i samme periode som du forventer en Mac skulle holde.

Det har også noget at gøre med hvordan man behandler sine ting, en Mac kan også smadres/mishandles.
Avatar billede male2392 Nybegynder
31. juli 2013 - 11:48 #11
Jeg har altid passet godt på mine computer, men den sidste jeg har haft er blevet brugt op på de 3 år, hvor den er blevet fragtet frem og tilbage, den er blevet brugt i mange mange timer osv.
Det ønsker jeg en computer som har en lang levetid. Så det er nemlig lige om det kan betale sig at købe en lidt billigere computer, istedet for en Macbook, hvis alligevel den ikke kan holde de 3½ år jeg skal bruge den.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. august 2013 - 18:07 #12
den sidste jeg har haft er blevet brugt op
Hvad mener du præcist med det ?
Avatar billede Ahenning Nybegynder
07. august 2014 - 12:36 #13
Du kan få den lækre Spectre fra HP af hos DEMOVARE til en ret god pris lige nu.

http://www.demo-vare.dk/produkt/hp-spectre/

Den har altså en ret god indmad med fuld SSD harddisk og i5 processor. Det er godt nok en demo-model men de har fuld garanti og reklamationsret, samt gratis fragt :)