Avatar billede darthwaders Nybegynder
21. juli 2013 - 19:06 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan denne pc bruges til gaming?

Hej eksperter

Jeg står og skal købe en pc til spil, så som: (star wars: the old republic, Sims 3, WoW) og har en budget på ca. 3200,-.

Jeg fandt denne: http://www.refurb.dk/products/5825-hp-brugt-dc7800-stationr-gamer-pc-kun-1999kr-billigst.aspx

Der er ikke meget RAM og heller ikke den store harddisk men begge kan opgraderes, dog max. til 4GB RAM.

vil den kunne klare opgaven? er den værd at købe?

på forhånd tak

Mange hilsner
Gil Jønsson
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 19:15 #1
Radeon HD 7750 Yder 1,627

Jeg anser grafikkortet som det største problem, her er et nyt middel grafikkort til Game (det absolut mindste jeg plejer at anbefale).

GeForce GTX 660 Yder 4,111

Et nyt top kort...

GeForce GTX 780 Yder 7,922

På den anden side er du kraftigt hæmmet af dit budget, synd du ikke har blot 1800 kroner mere, så kunne vi finde en sprit ny pc der er langt langt mere egnet.

Med det sagt, så er de nævnte spil ikke de mest krævende, men forvent ikke for meget af HD 7750!!
Avatar billede darthwaders Nybegynder
21. juli 2013 - 19:32 #2
Tak for det hurtige svar:)

jeg har desværre ikke de ekstra 1800 :(

så må jeg se om jeg kan få fat i en GeForce GTX 660.
Avatar billede darthwaders Nybegynder
21. juli 2013 - 19:48 #3
Jeg kan dog ikke give dig dine point?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. juli 2013 - 19:52 #4
Nok er kortet ok til gaming (altså lette spil) men hvis du vil ha en spil oplevelse der vil gavne dig så køb noget ordentligt.. Denne pc er efter min mening spild af penge... Og vil gavne dig i kort tid... Og formentligt ikke gavne særlig meget i den tid....
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 19:54 #5
Jo du skal bare bede om svar fra ham.

Til oplysning en anden gang du stiller et spørgsmål, så vil et  tidligt svar fra din side, få hjælpere til at springe tråden over. Svar lægges normalt af hjælperen som tak for hjælpen, og til lukning af tråd.
Kun hvis tråd opgives uden du har fået hjælp.Her lægger du selv et svar til lukning og accepterer dette.
Avatar billede darthwaders Nybegynder
21. juli 2013 - 20:03 #6
ok tak.:) jeg har svaret ham, men han har ikke oprettet et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 20:08 #7
Nej det ved jeg godt.
Det normale er at man skriver alle indlæg som kommentar indtil løsning findes. Her beder du som spørger så om svar fra dem som du vurderer skal have point. Når svar er ankommet, tjekkes de af og alle accepteres.
Du kan se her hvordan et svar accepteres:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede darthwaders Nybegynder
21. juli 2013 - 20:08 #8
du må gerne smide et svar så jeg kan give dig dine point:)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2013 - 20:12 #9
Fint :-)
Så afventer vi bare svar fra NielsErikK.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 20:34 #10
Jeg samler (som nogen af jer ved) ikke på point, så jeg springer over vedrørende point.

Post #4 har også bidraget, du kan evt lade ham lægge et svar.
Alternativt godkender du dit eget svar oppe i post #2
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 20:34 #11
Velbekomme.
Avatar billede darthwaders Nybegynder
21. juli 2013 - 21:03 #12
ok så smid et svar blueeyez så kan du få point hvis det er.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. juli 2013 - 21:09 #13
#12 mit bidrag blev ikke en løsning så kan ikke acceptere, blot selv snup dem ;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2013 - 21:50 #14
Synes også CPU'en er lidt langsom 2.4ghz quad core.....
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 22:38 #15
#13/#4 Vi skrev faktisk det samme, blot forskelligt formuleret. *G*

#14 Det er en detalje i forhold til grafikkortet (men også CPU var blevet kraftigt forbedret ved et lidt højere budget).
Avatar billede darthwaders Nybegynder
21. juli 2013 - 22:45 #16
Tak for alle jeres svar og kommentarer. Jeg tror jeg venter med at købe til jeg har sparet lidt flere penge :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 22:48 #17
Det rette havde været at skrabe yderlig 1300 kroner sammen til noget i denne stil.
http://www.extremegaming.dk/#!z-2-lite-gaming-pc/c1pmg
Avatar billede darthwaders Nybegynder
21. juli 2013 - 22:49 #18
#13 ok dem snupper jeg.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 22:50 #19
*1900 kroner
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 22:56 #20
Jeg kunne måske endda ha vredet mig (ville gøre lidt ondt) og sagt denne til + 1200 kroner (nu budgettet var så vigtigt).
http://www.extremegaming.dk/#!z-1-lite-gaming-pc/cdmn
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 23:01 #21
#16
Yderst fornuftigt.  :-)