Avatar billede jami Nybegynder
18. juli 2013 - 18:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

harddiske direkte til fjernsynet

Hey

Jeg var i ekspert for at købe en harddisk som man kan sætte direkte til sit tv, men kom hjem med en alm. harddisk som kun fungere med pcén - de må åbenbart ikke have forstået mit ønske i ekspert, men skidt - det er en TOSHIBA STOR.E basics og mit tv er en LG 42LG3000, måske kan denne harddisk og fjernsynet ikke kommunikere sammen - men en harddisk som jeg har set på nettet og som er godt omtalt er: http://www.pricerunner.dk/pi/649-2653808/Media-Center/Western-Digital-WD-TV-Live-Hub-1TB-Produkt-Info - mit spørgsmål er nu, om der er nogen som kan fortælle mig om denne super-harddisk, er kompatibel med mit LG fjernsyn - det ville jeg frygteligt gerne vide inden jeg bestiller den - er der nogen som ved dette...

Venligst - Michael
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2013 - 18:54 #1
Mon ikke at du skal formatere harddisken i fat 32 før den virker på tv.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2013 - 18:57 #2
tv http://www.lg.com/dk/tv/lg-42LG3000
der står NEJ ud for usb.
der står NEJ ud for mp3/jpeg
der står NEJ ud for mpeg2/4
hvis du ikke sætter en afspiller til, så kommer der intet igennem.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. juli 2013 - 20:46 #3
#2 Det er vel også rent faktisk en afspiller han linker til, eller er jeg galt på den ?

Jeg vil mene at den i dit link godt kan bruges til dit tv via HDMI og at du kan fylde på harddisken fra computer mv. via bla. USB (nyeste version skulle også ha WIFI).

Du kan dog ikke optage almindeligt tv på den direkte fra antenne, men derimod tv du streamer via nettet ved hjælp af netkabel eller evt WIFI.

Det nævnes at den har problemer med nogen MKV så vær obs på det, såfremt du vil bruge dem.
Avatar billede jami Nybegynder
19. juli 2013 - 05:16 #4
OK OK OK

Jeg har bare intet begreb om alle disse fagudtryk såsom "fat 32"
NEJ ud fra ditten og NEJ ud fra datten, men dog lyder Niels Erik K som om at han forstår mit spørgsmål og tak for dét - og ja, det er bare til afspilning af for eks. film eller musik..

hvad er MKV oversat :-))
Avatar billede jami Nybegynder
19. juli 2013 - 05:22 #5
Jeg har desværre heller ikke så meget erfaring med denne point givning - hvordan giver jeg point til én bestemt - der står kun "acceptér dette svar" i mit eget kommentar-felt underligt
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2013 - 08:17 #6
usb kan ikke køres direkte (harddisk/kortlæser/usbstick)
mp3/jpeg hhv lyd og billede
mpeg2/4 video
så den kan ikke læse data fra usb og vise noget som helst - det er det.
Men den du linker til i spg er ikke en harddisk - det er en medieafspiller med indbygget harddisk. Så den kan fodre tv med et tv-signal, og så virker det.

Du kan lukke når NielsErikK har lagt et svar - eller hvis han fravælger point, så ved at acceptere dit eget svar.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2013 - 14:01 #7
Jeg har et Sony tv og det kan vise film fra en tilkoblet harddisk eller fra en USB stik, det skal bare være i fat 32 der sker ikke noget hvis den er i ntfs.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2013 - 14:40 #8
#7 det kan nyere lg også (fx mit) - men denne model kan intet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. juli 2013 - 17:11 #9
Jeg er helt enig med claes57 i, at direkte er umuligt med dette tv.

Den i dit link vil gøre det muligt vedrørende HDMI, det er som både jeg og claes57 nævner en media-afspiller (claes57 tilføjer så ganske korrekt at den er med harddisk).

MKV er en container som kan indeholde video og lyd, lidt som AVI er det (hvor der kan være brugt forskellige codec).

Skal jeg skrive noget mere ukorrekt men lettere forståeligt, så er MKV en fil type.
Det bruges tit til HD film.
Mit GÆT er hvis du lægger hardcodet tekster på filmen i MKV så fungere det (tit er det softcodet/valgbare tekster der skaber problemer, eller flere lydspor).
MKV har visse tekniske fordele over AVI (som du nok kender).

Da Claes57 også har ret i jeg ikke samler på point, så takker jeg for tilbudet, men takker nej (til point).

Jeg vil foreslå du lader claes57 lægge et svar og derefter giver du ham halvdelen af de udlovede point og tager selv halvdelen via dit svar oppe i post #4
(Claes57 lavede trods alt et stykke arbejde i post #2 som var ganske oplysende og gjorde det nemt at komme på rette spor)
Avatar billede jami Nybegynder
20. juli 2013 - 10:20 #10
K så forstår jeg - en medieafspiller....

fint - tak
Avatar billede jami Nybegynder
20. juli 2013 - 10:21 #11
takker