Avatar billede Platform Nybegynder
18. juli 2013 - 07:26 Der er 6 kommentarer

Deling af kollegaers kalender på farten

Hej. Jeg har et firma med 8-10 montører som kører ude i byen og laver forskellige jobs. Vi kører alle vores kalender over Outlook på en Exchange server hvilket gør jeg kan sidde på min computer og booke arbejde ind direkte i deres kalender når en kunde ringer.
Dette kunne jeg godt tænke mig at kunne gøre ude i byen via en ipad. Kan det lade sig gøre? Det er meget langsommeligt og besværligt at skulle have som PC med hele tiden.
Der må findes en måde at se flere forskellige personers kalendere på en gang på en ipad.
Hvis jeg forklarer mig dårligt så spørg endelig ind. Håber en af eksperterne kan hjælpe mig. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
18. juli 2013 - 09:58 #1
Det er muligt :-)
Du tilføjer blot flere kontier til den og så er det det :-)
(Ved det virker med gmail kontier men andre typer vil jeg ikke garantere, men det burde fungere!)
Avatar billede Blueeyez Mester
18. juli 2013 - 09:59 #2
Lav dog en test før du evt ødelægger deres kalendere ;-)
Avatar billede Platform Nybegynder
18. juli 2013 - 14:09 #3
Jeg glemte nok lige at fortælle jeg er udannet murer og ikke videre skarp i IT. :)
Så når du siger jeg skal oprette flere konti hvad mener du så? :)
Er det på min ipad eller?
Mine folk har hver deres Outlook kalender som synkroniseres via Exchange serveren (tror jeg) og i Outlook kan jeg se alle deres kalendere samtidig. Det er det jeg gerne vil kunne på min ipad også. Kan man det?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. juli 2013 - 14:36 #4
Du tilføjer deres mails til din ipad under indstillinger (kunne forestille mig det er exchange) og så er det kun kalenderen du skal have ind.. Det kræver deres login information og som nævnt bør du lave en test konti og tilføje.

Blot for at undgå forvirring hvad er der så i deres email adresser efter @ ? Altså epost@gmail.com
Avatar billede Platform Nybegynder
18. juli 2013 - 14:43 #5
Deres mail hedder navn@platform.as
Jeg har lige testet med en af dem og rigtig nok hans kalender kommer ind, men den ligger oveni min.
Dvs. jeg kommer til at have 10 personers kalendere inde i min kalender. :)
Jeg vil have dem hver for sig, men så jeg kan overskue dem alle sammen på en gang som jeg kan i Outlook. Men det er jo ikke sikkert det kan lade sig gøre. :(
Avatar billede Blueeyez Mester
18. juli 2013 - 14:51 #6
Det er ulempen og derfor en ide at bruge deres initialer i deres kalendere (Det er vel arbejdsrelateret)? Og ikke privat os?

Du kan gøre så kalenderne ikke vises ved at trykke på kalendere i venstre hjørne (tror jeg det står)
Og så kan du deaktivere/aktivere dem som du vil :-)