Avatar billede Kochens51 Praktikant
07. juli 2013 - 11:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

android mifi wireless router

Har købt en android v.4.1 tablet, som kun har wifi.Jeg har brug for at kunne komme på nettet over alt.Mit spørgsmåł er så, hvilken mifi router skal jeg købe ?
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juli 2013 - 11:32 #1
Kommer an på dit forbrug og hvor meget du vil betale.. Dernæst vil det os være rart at vide hvilken tablet du har?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
07. juli 2013 - 12:28 #2
Omtalte tablet er en Denver 10023, 10.1".
Spørgsmålet drejer sig mest om en kompertibel modem løsning.
Mit forbrug er hovedesagligt surf på nettet og ikke streaming af film eller y-tube. Ca. 2 timers brug om dagen.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
07. juli 2013 - 12:30 #3
Ideen med en mifi/hotspot enhed tiltaler mig mest.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juli 2013 - 16:43 #4
Nok et dumt spørgsmål, men har du overvejet 3g
Medmindre du har internet i forvejen som du blot vil gøre trådløst?
Avatar billede Kochens51 Praktikant
07. juli 2013 - 18:48 #5
Jeg taler om en wireless løsning, uanset hvor jeg er. På ferie på bornholm/spanien/Italien,what ever!
Hvis man har en tablet(android) så løber man ind i en mur!!!!
Så godt som ingen teleudbyder i Danmark, har en løsning her og nu. Hvis du har windows eller mac styresystem på din tablet, så er der masser af tilbud,men ikke lige til android?????????
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. juli 2013 - 18:54 #6
hvilken mobiltelefon har du ?? størstedelen af smartphones har mulighed for at danne et hotspot
Avatar billede Kochens51 Praktikant
07. juli 2013 - 19:15 #7
Desværre har jeg en Garmin Asus A50 smartphone med android version 2.1. Da Garmin og Asus blev trætte af hinanden, kan man ikke forvente opdateringer til nutidig standard med mulighed for at bruge mobilen som hotspot. "ØV"
Så skal jeg ud og købe ny mobil, men købte netop denne mobil fordi den har Garmin Navigation med life time-opdatering på kort (includeret i prisen på mobilen).Den er mere en Navi/Gps end en mobilphone normalt er.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juli 2013 - 23:21 #8
Det vil komme an på om du søger 3g eller og 4g.. Men når man får 4g er 3g vel inkluderet..

Telrnor 5 GB forbrug 4g 139 kr.
Telmore 4 GB forbrug 3g 79 kr
Oister 5/10 GB 3g 79/99 kr
3 10 GB 4g 129 kr
Waoo 5 GB 3g 77 kr

Oister har god pris, men ved ikke med dækningen...
Telmore er os god pris, men 3g og telenor tilbyder 4g..
3 skulle vidst være med meget god dækning, men om det er sandt
Tør jeg ikke fastslå.. Blot værd at tænke på...
Waoo fandt jeg tilfældigt..

http://www.mobil-bredbaand-guide.dk/mobilt-bredbaand-priser.html

Og en liste over dem med mindste pakker... Håber noget kan bruges husk på jeg ikke medregner usb fongle
Og husk at ring til dem du vælger og spørg om den fongle fu vil anvende er kompentiabel evt send en mail då burde du kunne forholde fig til det juridisk! (Ved ikke hvad din tablet understøtter)
Avatar billede Kochens51 Praktikant
08. juli 2013 - 16:23 #9
Blueeyez send et svar til point.
Takker
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2013 - 21:34 #10
Får du her :-)