Avatar billede erlandsen Seniormester
05. juli 2013 - 20:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MS Visual Basic Compile error: AfterUpdate

Jeg får en MS Visual Basic Compile error: Can't find project or Library når jeg forsøger at opdatere i en database som i øvrigt fungerer på 5 andre computere?

Når fejlen kommer frem vises funktionen "AfterUpdate" hvor første linje er markeret med gult:

Private Sub Notat_AfterUpdate()
Me!Opdateret = Now
Me!OpdateretAf = Environ("Username")

På de øvrige pc'er kører databasen fra MS Access 2010 og fra denne er det MS Access 2003 - hvilket måske er årsagen?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. juli 2013 - 22:56 #1
Prøv at se under Tools / References / i VBA-vinduet. Måske vises der en "Missing" i listen over anvendte referencer.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
05. juli 2013 - 23:24 #2
. . . hvis ikke, så sammenlign listen af referencer på denne PC med samme liste på en PC hvor det virker
Avatar billede kabbak Professor
05. juli 2013 - 23:55 #3
prøv med

Private Sub Notat_AfterUpdate()
Me.Opdateret = Now
Me.OpdateretAf = Environ("Username")
Avatar billede erlandsen Seniormester
06. juli 2013 - 09:29 #4
kan se at MS Word 14.0 Object Library er MISSING i references.

jeg tror jeg først opgraderer Office til 2010 - så ser jeg om jeg stadig får fejlen.
Avatar billede erlandsen Seniormester
24. august 2013 - 12:14 #5
svar