Avatar billede lisabel Nybegynder
02. juli 2013 - 14:26 Der er 18 kommentarer

Computer vil ikke på net - mobil vil godt

Hej

Jeg har siden i går eftermiddags ikke kunne koble min computer på nettet. Mit tv kører over samme forbindelse, men kører fint, og min mobil kan også komme på via wifi. Jeg har søgt på nettet, genstartet, tjekket kabler, afinstalleret antivirus, prøvet at slå firewall fra. Men intet synes at virke. Computeren kan godt finde nettet, men ikke oprette forbindelse. Nogen gode råd?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. juli 2013 - 15:31 #1
Start/windowsikon->kør/søg skriv cmd, skriv ipconfig /release i det sorte vindue der kommer op og derefter ipconfig /renew. Husk mellemrum før /
Avatar billede lisabel Nybegynder
02. juli 2013 - 15:53 #2
Hej Michael - Når jeg gør det, skriver den: Der kan ikke udføres nogen handling på Trådløs netværksforbindelse 2, når dets medie er afbrudt.
Og det samme for LAN-forbindelsen.

Er der andet jeg kan gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2013 - 19:19 #3
Hej og velkommen til.
Prøv at systemgendanne til før problemet opstod.
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendanelse.
Her vælger du et par dage tilbage.
Du mister ikke filer/mail ved en systemgendannelse.
Kun programmer som du har installeret i nævnte periode.
Avatar billede lisabel Nybegynder
02. juli 2013 - 19:33 #4
Tak for velkomst. Og svar :) Jeg har prøvet at systemgendanne, men desiger den ikke kan gennemføre. Har prøvet forskellige datoer. Måske jeg snart skal tilkalde fysisk hjælp :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2013 - 19:52 #5
Hvis du går ind i enhedshåndteringen, er der så gule anmærkninger?
Kører du de nyere systemer kan du bare skrive det i søgefeltet.
Du må godt lige oplyse hvilket system du kører?
Avatar billede lisabel Nybegynder
02. juli 2013 - 20:18 #6
Ingen anmærkninger, så vidt jeg kan se. Jeg har windows 7 home premium.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2013 - 09:15 #7
Der er ikke en eller anden fysisk knap på laptoppen som du har kommet til at slå fra?
Avatar billede lisabel Nybegynder
03. juli 2013 - 10:11 #8
Ved ikke, hvilken knap det skulle være? Den kan godt finde routeren, og få forbindelse, der er bare ikke hul videre til internettet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2013 - 10:29 #9
ipconfig /all i kommandoprompten (se #1) og se hvad den siger. Subnet, IP osv.
Avatar billede lisabel Nybegynder
03. juli 2013 - 12:13 #10
Ok - hvad skal jeg se efter når jeg gør det? Eller er det sikkert at kopiere det ind her, så I andre kan se på det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2013 - 12:18 #11
Det er mest IP og subnet jeg er interesseret i, men det er sikkert at kopiere/klistre ind her. Der er ingen oplysninger vi kan bruge til noget.
Avatar billede lisabel Nybegynder
03. juli 2013 - 12:37 #12
Microsoft Windows [version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Lærke>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Lærke-Pc
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Peer-to-peer
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft Virtual WiFi Minipor
t Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : F6-7B-CB-7A-2B-E1
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR9285 802.11b/g/n WiF
i Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : F0-7B-CB-7A-2B-E1
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::a01a:f4c6:52f6:b4f3%11(Foretrukken)

  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.180.243(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 317750219
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-13-40-D6-56-C8-0A-A9-49-E7-E0

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : P-2601HNU-F1
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Contro
ller
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : C8-0A-A9-49-E7-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort isatap.{050E7CAC-3F85-4F89-AEBC-D0A1118B34EC}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 14:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort isatap.P-2601HNU-F1:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort isatap.{54EBFDD1-6D6C-4AA7-AEB7-C09DED6F6632}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#3
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2013 - 13:03 #13
Har du sat et ekstra trådløst kort i? Det trådløse kort du har uddeler i hvert fald forkert subnet og IP. Prøv at afinstaller det og installer det igen og opdater driverne.
Avatar billede lisabel Nybegynder
03. juli 2013 - 13:20 #14
Jeg har ikke sat noget ekstra i. Hvordan afinstalleres det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2013 - 14:14 #15
Du burde kunne fjerne det i enhedshåndteringen og genstarte din PC.
Avatar billede lisabel Nybegynder
31. august 2013 - 01:04 #16
Hejsa

Ved godt det er en gammel tråd, men problemet har jeg stadig :)

Efter sommerferien, hvor jeg stort set ikke har haft min computer tændt, tændte jeg den ;) Og så virkede nettet igen i et par dage. Ikke så stabilt, men det virkede dog. Men nu vil den ikke længere. Er det ikke mærkeligt?

Jeg har ikke prøvet det med at fjerne netværkskort, var bange for at gøre noget galt.
I enhedshåndteringen står der under netværkskort:
Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter
Qualcomm Atheros AR9285 802.11b/g/n WiFi Adapter
Realtek PCIe GBE Family Controller

Ingen af dem, mener jeg selv at have installeret. Har prøvet at deaktivere dem, når jeg deaktivere det midterste mister jeg internettet (som jeg er på via mobilt internet). De andre to sker der ikke noget umiddelbart ved at deaktivere.

Hvad gør jeg herfra?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2013 - 09:15 #17
Prøv #15.
Højreklik og fjern de tre enheder, og genstart pc. De enheder der skulle kunne virke vil så fremtræde på computeren bagefter.
Denne her "Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter" er sikkert det ekstra netkort michael skriver om.
Avatar billede lisabel Nybegynder
31. august 2013 - 10:16 #18
Jeg tror faktisk det lykkedes. Så tak skal I have. Ved I, hvordan det kan være sket? Og hvordan giver man de der point?