Avatar billede pstidsen Novice
30. juni 2013 - 13:25 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmeside til andre??

Jeg skal snart til at lave mit første job. Jeg skal lave en hjemmeside for et mindre firma (4 ansatte). Jeg aner dog ikke hvordan jeg skal gribe det an? Starter man med et CMS system, så det er nemt at vedligeholde for ejeren af firmaet senere? Eller skriver man alt fra bunden?

Jeg regner med at siden skal laves i HTML/CSS og en smule PHP.

Derudover vil et lille hurtigt råd om SEO heller ikke være dårligt.
30. juni 2013 - 14:57 #1
Jeg har, også uden den store hjemmeside erfaring, prøvet begge dele, at programmere en hjemmeside fra bunden i html og at bruge et CMS, i mit tilfælde Joomla.  For simple hjemmesider anbefaler jeg CMS løsningen.  Man kan koncentrere sig om at indholdet, HVAD hjemmesiden skal indeholde, og så lade systemet generere koden for HVORDAN det skal foregå.  Brug af et CMS gør det også lettere for hjemmeside 'ejere' uden programmer erfaring at vedligeholde hjemmesiden.  Det skal lige fastslås, at brug af et CMS ikke er så enkelt som nogen vil gøre det.  Det vil http://www.eksperten.dk/guide/1575være nødvendigt, at der er en i 'ejerens' organisation der vil bruge, i starten, en hel del tid til at sætte sig ind i det.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2013 - 15:00 #2
se på http://sitemagic.org/Dansk.html
det, du primært laver er design og menuopbygningen, samt data i første omgang. Så kan de selv udbygge/vedligeholde data.
Når det bliver lagt op på deres server, så registrer cms - så kan du undgå lidt reklame fra cms'et.
hvis du så laver en .htaccess med
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ index.php?SMPagesFilename=$1 [L]

så kan du lave pæne links til siderne, fx www.mitfirma.dk/kontakt i stedet for www.mitfirma.dk/index.php?SMPagesFilename=kontakt
30. juni 2013 - 16:03 #3
....i #1 sidder der et link, som det ikke var min mening at indsætte.  Jeg ved ikke hvordan det er kommet, så se bort fra det.
11. juli 2013 - 07:04 #4
pstidsen, kom du fra det igen?  Kom ind og fortæl om indlæggene var til nytte og hvad din videre hensigt er med spørgsmålet.  Hvis spørgsmålet ikke længere er aktuelt, så tag venligst skridt til at lukke det igen.
Avatar billede pstidsen Novice
13. juli 2013 - 15:20 #5
Jeg fik ikke jobbet, men nu ved jeg da hvad jeg har af muligheder når jeg får et job.

Smid Svar.
13. juli 2013 - 16:00 #6
Svar fra mig.
Avatar billede pstidsen Novice
17. juli 2013 - 13:41 #7
Jeg lukker ned