Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 08:51 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Windows ur virker ikke korrekt

Jeg har en lille udfordring på min computer hvor jeg bruger Windows 7.

Når jeg stiller uret så køre det normalt i 1 time og efter 1 time så går den tilbage til det tidspunkt hvor jeg stillede uret og køre 1 time igen.

Det fortsætter så....

Er der en der kender til problemet og ved hvordan det kan laves eller findes der et program der kan styre uret i stedet for ?

Jeg har prøvet at ændre i bios i stedet for i Windows, men giver det samme.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juni 2013 - 09:05 #1
Prøvet system gendannelse til dengang dette problem ikke eksisterede?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 09:23 #2
Hvis det er en stationær, har du prøvet at udskifte det lille batteri på bundkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 09:33 #3
Når man søger på dit specifikke problem, får man forskellige hits til hvad der kan være galt.
I en tråd står der noget om, at pc kan indstilles til at tjekke/synkronisere med en server på nettet med hensyn til tiden.
Du burde kunne se dette i kontrolpanelet hvor tiden kan indstilles.
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 09:43 #4
Helt nyt bundkort så kan ikke gendanne.

time-a.nist.gov er den som den linker op imod men har prøvet at ændre den. Den stiller fint tiden, men som beskrevet så køre den kun 1 time og går tilbage igen.

Har ikke prøvet at skifte batteri på bundkort men kan være man skulle prøve det.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 09:48 #5
Er det så ikke den forkerte tidzone den synkroniserer med?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juni 2013 - 10:05 #6
Hvis det er batteriet, så bør den nulstille helt anderledes, der vil også dato og år ryge i vasken.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. juni 2013 - 10:06 #7
Det med forkert tidszone lyder faktisk ganske muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 10:15 #8
#6 Ja det er det normale :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 10:18 #9
#7 Ja eller et eller andet program der starter med pc måske, som også kunne have indflydelse på det.
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 10:20 #10
http://s14.postimg.org/rzazdsiyp/Klokken_1.jpg

http://s7.postimg.org/980guacm3/Klokken_2.jpg

Synes det ser rigtig nok ud eller kan i se noget der er forkert ?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 10:33 #11
Min Win 7 er indstillet til at synkroinisere med time.Windows.com
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 10:36 #12
Ok det har jeg prøvet.

Så skal jeg bare vente 1 time og se :-)
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 10:39 #13
Der opstod en fejl, da Windows blev synkroniseret med time.windows.com. Peer´en er ikke fortolket
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 10:42 #14
Hmm Har du den til sat til at vise flere ure?
Min her kører kun med visning af et ur.
Min version af Win 7 her er Enterprise.
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 10:54 #15
Så fik jeg den til at synkronisere efter den server du bruger.

Giver det 1 time og ser om den springer 1 time tilbage igen
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 10:56 #16
Ok :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 13:09 #17
Hvordan går det med tiden nu?
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 13:41 #18
Samme problem :-(

Har prøvet at fjerner fluebenet ved synkronisere med en tidsserver på nettet.

Er det jeg venter på nu.
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 15:34 #19
Det virkede heller ikke.

Den bliver ved med at springe 1 time tilbage når den har gået i 1 time.

Snøft :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 15:38 #20
Hent CCleaner her:  http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Gå ind i værktøjer-opstart.
Nede i højre hjørne kan du gemme denne som tekstfil.
Kopier indholdet herind.
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 15:50 #21
Ja    HKCU:Run    Pando Media Booster    Pando Networks, Inc.    C:\Program Files (x86)\Pando Networks\Media Booster\PMB.exe
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Ja    HKLM:Run    AVP    Kaspersky Lab ZAO    "C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2013\avp.exe"
Ja    HKLM:Run    GrooveMonitor    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
Ja    HKLM:Run    IAStorIcon    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
Ja    HKLM:Run    RtHDVBg_DTS    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVBg64.exe /DTSU2P
Ja    HKLM:Run    RTHDVCPL    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe -s
Ja    HKLM:Run    StartCCC    Advanced Micro Devices, Inc.    "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Ja    HKLM:Run    USB3MON    Intel Corporation    "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"
Ja    HKLM:Run    VirtualCloneDrive    Elaborate Bytes AG    "C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 16:03 #22
Ikke noget der som jeg lige kan sige, skulle gøre noget med uret på pc.Kender heller ikke alle punkter derinde.
Du behøver dog ikke alle de opstart punkter.
Prøv at deaktivere alt på nær
Ja    HKLM:Run    AVP    Kaspersky Lab ZAO    "C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2013\avp.exe"

Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

Ja    HKLM:Run    USB3MON    Intel Corporation    "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"

Har det ingen virkning kan du aktivere dem alle igen hvis det ønskes.
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 16:30 #23
Ok det prøver jeg.

Har filmet uret med screen capture som XESC fil hvis du vil have det på mail og se uret skifte 1 time tilbage
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 16:37 #24
Jeg tror på dig, så det behøver jeg ikke at se :-)

Har du nogle opgaver som står som kørende  i planlagte opgaver?
Du kan se det i kontrolpanelet.
Avatar billede zion Juniormester
30. juni 2013 - 19:29 #25
Er ikke stærk i det der planlagte opgaver men under aktive opgaver har jeg 38 stk der er aktiveret og ikke udløbet

Adobe Flash
RacTask
SR
ProgramDataUpdater
UsbCeip
AitAgent
Updatecheck_s_1_5_21
MP Scheduled Scan
Consolidator
Config Notification
SqmUpload
Regidlebackup
Scheduleddefrag
KernelCeipTask
Scheduled
SynchronizeTime
WinSat
Analyzesystem
BfeOnServiceStartTypeChange
CacheTask
CorruptionDetector
DecompressionFailureDetector
Hotstart
ipadressConflict 1
ipadresseConflict 2
Lpksetup
LPRemove
Mcbuilder
Mobilitymanager
MsCtfmonitor
Notifications
Proxy
QueueReporting
Remoteassistancetask
Systemsoundservice
System Task
UpdateLibrary
UserTask
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 20:18 #26
Det var da godt nok mange.
Jeg har 2 i mappen planlagte opgaver.

hvad med denne Scheduled
SynchronizeTime, den kunne måske have noget med problemet at gøre.
Kan man højreklikke og få egenskaber på denne?
Avatar billede zion Juniormester
01. juli 2013 - 20:11 #27
Der står bare

Udløsere: Hver søndag i hver uge med start den 01-01-2005

Placering: \Microsoft\Windows\TimeSynchronization

Næste kørsel 07-07-2013 01:00:00
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2013 - 20:25 #28
Okay. Med det tidsinterval skulle det ikke være problemet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. juli 2013 - 23:23 #29
Jeg kommer til at tænke på... sommertid (Daylight saving time), har du sat det rigtigt ??
For det passer med fejlen.
Avatar billede zion Juniormester
03. juli 2013 - 20:20 #30
Altså der er markeret i det felt der hedder

"tilpas automatisk til sommertid"
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 14:39 #31
Øv, det burde være korrekt, hvis din dato/årstal altså står korrekt.

En ukorrekt (men brugbar) løsning kunne måske være, at med vilje vælge en forkert tidszone.
Det forudsætter dog at uret går korrekt såfremt du ikke stiller det efter en time.
(jeg kan ikke lige se om det konstant springer en time, også hvis du ikke retter på det)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 14:41 #32
*Altså om det i al evighed går mellem kl 13 og 14, for at give et eksempel.
Avatar billede zion Juniormester
05. juli 2013 - 11:31 #33
Det går korrekt når jeg stiller det, men efter 1 timer stiller det dig selv tilbage med 1 time.

Så datoen ændre sig aldrig og klokken går altid kun mellem f.eks 12 og 13 hvis det er klokken 12 jeg stiller det.

Har det på video hvis du vil se det på mail
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 19:39 #34
Har forstået dig, så virker mit forslag ikke.

Jeg håbede at, når du stille uret så rykkede det en time tilbage, for derfra at opføre sig normalt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 19:42 #35
Nu er det vel en original Windows ?
(Det kunne nemlig minde om en omvej, for at undgå at Windows vil kræve registrering)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 19:45 #36
Er det originalt, så ville jeg nok på nuværende tidspunkt ty til reinstall af Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2013 - 19:50 #37
afmelder tråden her nu, da jeh ikke har nogle indput mere.
Avatar billede zion Juniormester
12. august 2013 - 09:08 #38
Lukkes uden løsning :-(