Avatar billede ranni Forsker
29. juni 2013 - 11:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Gendannelser forsvundet.

Hej.
Så har jeg igen dummet mig.
Jeg har via Ccleaner deaktiveret nogle punkter for at forkorte opstartstiden.  Roll down på touchpladen forsvandt.(jeg skal nu bruge højre skyder for roll)
Gendannelse !!
Til min store skræk er der ingen gendannelsedatoer ???????????

Hvad gør jeg ????????????????
Avatar billede ranni Forsker
29. juni 2013 - 11:25 #1
Som sædvanligt glemte jeg det væsentlige:
PBell LJ71  med Win 7 pro
29. juni 2013 - 11:30 #2
CCleaner - hvis du 'kun' har DEAKTIVERET kan du jo AKTIVERE igen ?
Avatar billede ranni Forsker
29. juni 2013 - 11:43 #3
Hej karise.
Jeg har prøvet at aktivere de filer jeg umiddelbart kunne tænkes at have noget med roll funktionen at gøre men der masser andre med programlignende navne, der stadig er deaktiveret.
Jeg har jo ikke megen forstand, hvad de forskellige styrer.
Jeg blev nu mere forskrækket over at der ingen gendannelsespunkter er.
Jeg laver jo dumheder og der har gendannelse hjulpet mig rigtig mange gange.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2013 - 11:56 #4
geninstaller driver til touch, så kommer den til at virke.

Ccleaner vil efterlade en enkelt gendannelsespunkt - så det er noget andet, der har fjernet det. Men lav et nyt omgående.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2013 - 11:56 #5
Du kan have slettet de gendannelsespunkter... At rode med ccleaner kan få store konsekvenser og til tider må man vælge den lange men oftest os mest optimale løsning. Nemlig en formatering og så kan du fremover spørge herinde hvad de funktioner i ccleaner gør...

Du kan os i fremtiden klone dit OS og derved få din pc op og køre efter 30 min ca (kommer an på størrelsen af klonen)
Avatar billede ranni Forsker
29. juni 2013 - 12:11 #6
claes.
Det havde jeg netop gjort, så nu virker roll.

Hvordan cloner jeg mit OS ????? og hvad er OS.

Om jeg har slettet gendan.punkter, ikke bevidst, jeg bruger CCleaner meget sjælden, idet jeg netop er bange for at slette det, jeg ikke har en ski... forstand på.( men det tror jeg jo, jeg har, indtil jeg gør i nælderne - igen - igen )
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juni 2013 - 12:23 #7
OS=Operativ System

Det du skal klone er dit C: drev
Der ligger Windows men de er ikke nok kun at klone Windows mappen
Så lav en total backup af dit C: drev

Du kan hente Easeus ToDO Backup her.

http://download.cnet.com/EaseUS-Todo-Backup-Free/3000-2242_4-10964460.html

Det kan lave en backup af C: drevet
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2013 - 12:26 #8
Der er flere værktøjer der kan høre dette og mange meninger.

Jeg selv bruger clonezilla på usb og så en harddisk hil klonen (harddisken bruges ikke til sndet og hvis harddiskrn i din pc er identisk med den du laver backup på vil du nemt kunne erstatte den ene med den anden.

Men clonezilla skal jo os bruge en identisk eller større harddisk til hvor klonrn ligger på.
Avatar billede ranni Forsker
29. juni 2013 - 12:40 #9
Mit C: drev er på knap 400 GB.
Jeg er af sygdom bundet til en rullestol og min PC. Jeg har en masse videoprogrammer og lign. instl og får udelukkende tiden til at gå med lave fest/ferie film til venner og bekendte.
Jeg trykker så taster 18 timer i døgnet ( med masser af tid til ende i noget lo....)
En formatering vil være en katastrofe og en back-up vil fylde en del.
Avatar billede ranni Forsker
29. juni 2013 - 12:44 #10
Kan jeg købe en ekstra HDD på 500 GB og så overføre  C: drev lige som at kopiere en fil til ekstern (selv om det vil tage lang tid)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juni 2013 - 12:46 #11
De fleste vælger at lave en mindre partition på harddisken som C-Drev og lave resten af pladsen til et D-Drev.

På den måde ryger der ikke så meget ved et format uden backup og vælger man backup, så fylder den ikke så meget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juni 2013 - 12:47 #12
#10
Ja, men du skal gøre det via et program, evt et af de nævnte programmer.
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juni 2013 - 13:22 #13
angående #7 det skulle ikke være et svar :-(
Avatar billede ranni Forsker
29. juni 2013 - 13:34 #14
Jeg har lige opdaget at mit F: drev var gået i rødt. Det var fyldt med Back-up.
Jeg har nu slettet de ældste ?? så er der vel plads til gendan. datoer - - - eller hænger ikke det sådan sammen.

NBNB Med min høje alder ved jeg altså en masse - - men det måske det med at huske alt det jeg ved ? ?
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2013 - 14:01 #15
Du kan sagtens købe en ny harddisk og hvis den er identisk med den i maskinen er det en bonus!

Jeg vil snbefale at bruge denne metode fordi hvis dit systems harddisk fejler så er en bsckup på den ubrugelig.
Det kan virke uoverskueligt med clonezilla, men det er faktisk meget simpelt.

Husk at du skal kunne forbinde harddidk til pc enten pr sata/esata helst da det giver højeste overførelseshastighed. Usb er os muligt, men tager en del mere tid.
Avatar billede ranni Forsker
02. juli 2013 - 23:09 #16
Ja ! Jeg er lidt tung at danse med.

Kan jeg klone mine 3 drev med alle mine programmer på ekstern HDD, så der kan formateres på PC og så lægge mine programmer tilbage.
Det lyder lidt for godt til at det kan lade sig gøre - - - så det kan nok ikke.
Avatar billede ranni Forsker
08. juli 2013 - 12:08 #17
Nå !! spørgsmålet er åbentbart så naivt, at ingen gider svare på det, eller ikke gider svare en så uvidende person.
Jeg lukker denne tråd.
NBNB Jeg har købt en 1Tb HDD med program for Back-up, så håber jeg at få svar på mit spørgsmål og forstår det ? ? ?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2013 - 12:29 #18
jeg har købt dette til 40$
http://www.paragon-software.com/home/dc-professional/
det kloner let en disk til en tilsvarende eller større, og udvidder partitioner, så hele den nye disk bruges. Derefter kører den nye disk 100% som den gamle - alt er intakt.