Avatar billede Naturligt Nybegynder
17. juni 2013 - 20:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar - Hvad skal man dog vælge? :)

Hej

Så er den gamle dell slidt helt ned, 5 år gammel. Så har ikke fulgt med i markedet for bærbarer computer de sidste 5 år- Men nu skal jeg ud og købe ny.

Det er rigtig svært lige at danne sig et overblik over alle de forskellige sider..

Men ønsker til bærbar: ikke for tung, god batteri levetid, kan spille spil(league of legends, Football manager, killing floor l4d2)
I bedste opløsning uden at hakke, nogenlunde støjsvag - Men batteritid og grakfikkortet sigter jeg mest efter.. Og en skærm på ca. 15,6" --- Håber i har et bedre overblik overmarkedet end jeg har og har lyst til at komme med nogle gode ideer :)
Prisleje ca. 8000
Avatar billede Naturligt Nybegynder
17. juni 2013 - 21:05 #1
Har selv haft de her 2 computere i søgelyset, men kan ikke helt finde ud af hvor godt deres respektive grafikkort egentlig er:

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4890

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4807

De er næsten ens, nederste link har computeren dog større opløsning og bedre batteritid -
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juni 2013 - 11:31 #2
#1
GT 645 er bedre end GT 635, men ingen af dem er egnet til nye krævende spil, der skal du op på GTX 660m eller GT 750m (gerne mere).
Avatar billede Naturligt Nybegynder
20. juni 2013 - 13:42 #3
Tak for info Niels Erikk :)

Men til de spil jeg har beskrevet i mit første indlæg er GT645 og GT 635 vil rigeligt gode?

- Niels kan du svare på hvorfor den lidt billigere pc (øverste link)Har et bedre grafik kort end den lidt dyrere? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juni 2013 - 22:08 #4
Men til de spil jeg har beskrevet i mit første indlæg er GT645 og GT 635 vil rigeligt gode?

Det er de spil som du spiller lige nu, hvad med dem som udkommer om 6-12-18 måneder ?

Husk...
Bliver grafikkortet i en stationær for langsomt, så skifter man det.
Bliver grafikkortet i en bærbar for langsomt, så skrotter man pcen.

Nuværende spil som man spiller, anbefaler jeg at kunne køre ok på højeste settings, ellers beder man nærmest om problemer ud i fremtiden.
http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html

Der kunne ligge en forskel bla her...
1000GB 5400RPM + 16GB SSD ExpressCache
1TB 5400RPM

Batteri    4-cell (48Wh)
Batteri    6-cell (62Wh)

Der er sikkert også andre forskelle.

Har du overvejet denne som har et langt kraftigere grafikkort ?
Den vil i spil klaret slå de to nævnte (på trods af CPU forskellen).
http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-ideapad-y500-id-7364642.aspx

GeForce GT 635M Scorer ca. 773
GeForce GT 645M Scorer ca 1,061
GeForce GT 750M Scorer ca. 1,667
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. juni 2013 - 22:10 #5
PS.
I spil vil der ikke være forskel på i7 og i5, kun antallet af MHz er afgørende for dem.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
21. juni 2013 - 02:24 #6
Den ser jo super lækker ud den du linker til :)

Og du har self fat i noget, jeg skal jo self ikke bare tænke her og nu men min. 2 år ud i fremtiden ;)

Den du henviser til - den er vel os generelt hurtigere end de 2 jeg linkede til?

Ydermere har du nogen erfaring med lenovo's bærbare computere?

- Hvordan de kører og sådan :)
Avatar billede Naturligt Nybegynder
21. juni 2013 - 02:36 #7
Fandt os lige den her fra et tidligere indlæg du har svaret på :)

https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/lenovo/ideapad-y500-16gb-core-i7-15.6%E2%80%B3-gf-gt650m-2gb-skumringssort-med-h%C3%A5rfin-tekstur.html

Den er self en smule dyrere - Men den må os være en tand bedre?
Flere ram - andet grafikkort - i7, men intet dvd drev?
Så er det ligegyldigt..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 12:36 #8
Jeg kender flere som bruger det mærke, de er tilfredse.

Med 2 grafikkort så ryger dit krav om god batteritid i vasken.
Enkeltvis er grafikkortet en del langsommere end GT 750, med 2 stk er de lidt hurtigere (GT 650).

I spil vil de 2 CPU yde ret ens (der bruges typisk kun 1-2 kerner), men i udpakning af rarfiler vil i7 ha fordel af flere kerner.

Du vil ikke i spil kunne mærke forskel på 8 og 16 GB RAM installeret.

Ja den jeg linkede til i post #4 er en ret god Gamer pc (med mindre man er meget krævende.
Den har et grafikkort som ikke var på markedet da jeg skrev i den gamle tråd.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juni 2013 - 12:41 #9
I mange af "mine" gamle tråde, vil du se jeg prøver at hive folk op på GTX 660 (væk fra GT 630m - GT 640m - GT 650m)

GeForce GT 635M Scorer ca. 773
GeForce GT 645M Scorer ca 1,061
GeForce GTX 660M Scorer 1,467
GeForce GT 750M Scorer ca. 1,667

GT 750 er et ret ok kort.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
22. juni 2013 - 16:59 #10
Tak for svar og deling af din viden :)!

Det sætter jeg stor pris på - Vælger den du linkede til fra komplett.

Hvordan foregår det der point system ting? Er helt ny herinde..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juni 2013 - 11:40 #11
Jeg samler ikke på point så du får det gratis denne gang.
Du bør dog lukke spørgsmålet ved selv at lægge et svar som du derefter godkender.

Her er min standard vejledning...

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede Naturligt Nybegynder
24. juni 2013 - 18:00 #12
Tak for alle dine tips og deling af viden... :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juni 2013 - 21:06 #13
Velbekomme.  :-)