Avatar billede Odie25 Nybegynder
13. juni 2013 - 21:10 Der er 6 kommentarer

PC ydeevne er altid 100%

Hej,

Jeg har lige fået en ny computer og dertil Windows 8. Computeren bliver dog ved med at fryse lige meget hvad jeg laver og jeg har fundet ud af at ydeevnen altid er på 100% på det der hedder Disk 0 (E: C:)

Ydeevnen på CPU er 3%, Ydeevnen på hukommelse er 14%

Alle andre diske, Disk 1, Disk 2 (D:) og Disk 3 (G:) er ydeevnen 0%

Jeg ved ikke hvad der kan være galt men det er jo ret irriterende.

Jeg ved ikke lige hvad der eller er brug for af info så jeg skriver også lige hvad der står under system og sikkerhed > system:

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570 CPU a 3.40GHz  3.40GHz
Installeret Hukommelse (RAM): 16,0 GB
Systemtype: 64 bit operativsystem, x64 baseret processor.

Er der brug for mere info til at løse dette? Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at kunne få maskinen til ikke at fryse.
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2013 - 23:05 #1
Hvilken computer har du, dvs. fabrikat og modelnummer?

Hvor mange harddiske har du koblet til computeren, og hvordan er de koblet til den?

Ligger dit styresystem (win8) på "Disk 0 (E: C:)"

Er det en opgradering til Win8 fra et andet styresystem?
Avatar billede Odie25 Nybegynder
13. juni 2013 - 23:16 #2
Hvordan finder jeg ud af alle de ting?
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2013 - 23:27 #3
Undskyld, men ved du ikke hvilken computer, du har?

Hvor har du købt den?

Hvor længe har du haft den?

Har du pillet ved nogle indstillinger eller sat nyt udstyr til den?
Avatar billede Odie25 Nybegynder
13. juni 2013 - 23:42 #4
Jeg har købt den i en data butik... Det er ikke en bestemt type tror jeg...

Jeg har haft den i 3 uger nu

og jeg har ikke gjort andet end at installere windows...

Men jeg har fundet mere info om den:

Bundkortet hedder MSI H61M-P20 G3 mATX S1155 DDR3 VC
RAM 2 x Kingston value RAM DDR3 8GB 1333MHz CL9
Der skulle være 4TB plads på harddisken men den er muligvis delt i to det ved jeg ikke.
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2013 - 01:25 #5
Hvis din computer kun er 3 uger gammel, må du da stadig have en kvittering, som fortæller, hvem du har købt den af, og hvad den hedder?

Et eller andet er tilsyneladende gået galt ved installationen af Windows eller senere, for "Disk 0" (hvor styresystemet burde ligge) bør, så vidt jeg ved, hedde "C" eller et eller andet, som starter med "C:".

Hvis computeren allerede efter 3 ugers brug fryser, er der enten noget galt med den, og så skal du i gang med en reklamation til det firma, du har købt den af, eller du har selv gjort et eller andet, som er skyld i det.

Har du installeret Steam?

Hvornår og hvordan opstod problemet? Har det været der fra starten, eller ....?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2013 - 08:21 #6
Hvilket antivirus program har du på den?
Nogle af disse laver boot scan, så hvis det er installeret forkert kan dette måske være problemet.
Prøv midlertidigt at fjerne alt det som starter sammen med windows, og se om det ændrer på forbruget.
Kører ikke selv med Win 8, men jeg vil tro hvis du skriver msconfig i søgefeltet, så kommer du derhen. Prøv at se om du kan lave en diagnostisk start der kun indlæser grundlæggende tjenester og drivere.