Avatar billede sigyn Seniormester
12. juni 2013 - 14:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filtrere efter længde på felt i forespørgsel

Jeg har et kommentarfelt i en Acces database (2007), som jeg har brug for at filtrere på.
Der kan stå ingenting. Den klarer jeg med Not Like ""
Så kan der stå tal i intervallet 1-20, det er dem jeg skal bruge (at få dem gjort numeriske i en anden kolonne har jeg styr på).
Og så kan der stå alt muligt andet både som "bla bla bla" og "6 bla bla bla" igen med alle tallene fra 1-20
Det der er fælles for de sidste er, at der er mere end to karakterer i dem alle, men jeg kan ikke få Len til at virke uanset hvad jeg har prøvet, sikkert en fejl 40, men nu har jeg lige brug for en, som kan guide mig den rigtige vej.
Altså jeg skal bruge de rækker, hvor der kun står tal i intervallet 1-20, og ikke de tomme, og ikke dem hvor der står andet og/eller mere.
Avatar billede fdata Forsker
12. juni 2013 - 23:37 #1
Hm. Har testet det, og det ser da ud til at spille med:

SELECT Tabel1.*
FROM Tabel1
WHERE (((Tabel1.Kommentar) Is Not Null) AND ((Len([Kommentar]))<3));
Avatar billede sigyn Seniormester
13. juni 2013 - 10:34 #2
Takker :-) Det var en fejl 40, jeg havde brugt or i stedet for and
Avatar billede fdata Forsker
13. juni 2013 - 18:44 #3
Surt - og så kan man ikke engang give andre skylden :O)