12. juni 2013 - 11:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trænger ideer / inputs omkring en "brugerdefineret" EDITOR mv..

HEJ,

KRAV:

Et program har en programjournal, som:

1: ved læsning har fuldskærm (ikke skrivbar).
2: når der skal skrives (opdatering) i programjournalen skal skærmen opdeles i 2 (styrbare) halvdele. Øverste (nederste ?) halvdel skal indeholde historien (dvs. gamle indskrivninger), og denne må IKKE kunne rettes (opdateres!) overhovedet. Anden del af billedet skal indeholde den aktive editor.
4: Skal kunne vise og indsætte billeder (grafik!)
5: Og alt det andet en editor skal kunne !!!

Jeg har set lidt på en Richedit løsning.  Den jeg har øjne på kan vise/indsætte JPEG, PNG osv... Den kan formattere, farvelægge, fonte osv...

Min ide er at lave en MDI FORM,  hvor den kun læsbare Richedit fylder hele skærmen . Menu-klik (MAINMENU)  giver mulighed for oprettelse af en MDI-child, som indeholder en RICHEDIT-editor, hvor de nye input kan skrives ind (sammen med JPEG / PNG etc. grafikken).

Et tryk på "SAVE/GEM" skal føre ny-teksten over i den "gamle" RICH-edit (dermed opdatering) og child'en afsluttes. Formen kan evt. stå i ca. 10 sekunder (timerstyret) inden editoren / programmet afsluttes.

Dette var som sagt/skrevet mine ideer, men vil meget gerne have et par input om eventuelle andre ideer.

(Har overvejet en word-løsning (en COM-løsning) men dokumentationen omkring styringen af WORD er for mangelfuld og løsningen skal være på plads inden midten af næste uge.

En HTML-løsning ville være det bedste, men kan ikke gennemføres pga. jeg skal anvende MHTML / MIME  formatet. Data skal i så fald gemmes som en stream (i MHT-formatet) i en database og jeg KAN ikke få min webbrowser til at acceptere min HTML-stream (MHT-formatet igen), når der er billeder (grafik) inkluderet i samme stream.

Derfor denne RICHedit løsning som nødløsning !

Så ideer modtages med TAK (og point!).

Kristian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. juni 2013 - 13:11 #1
En editor der synes at være god er http://www.wpcubed.com/

Men den løser nok ikke lige dit problem :-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
12. juni 2013 - 14:48 #2
kan ikke helt set problemet, hvorfor laver du det ikke bare :-)
14. juni 2013 - 09:36 #3
HEJ,

Svar til hugopedersen

Tak for forslaget. Downloadede programmet og aftestede det. Det virkede IKKE. Er beregnet på Delphi's over min version. Sandsynligvis defor.

Svar til martinlind

Af og til finder man (dvs. jeg) et guldkorn på nettet og da bliver jeg glad fordi da slipper jeg for at genopfinde hjulet.

Det viser sig desværre, at den editor jeg troede fungerede med billeder IKKE fungerer alligevel, komponenten eksisterer ikke mere, så der er ikke mulighed for at rette (ingen source koder (næsten forventet)), så lige nu er jeg bombet 3 måneder tilbage i projektet...

Og så siger man FAN(censur) meget højt...

Kristian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
14. juni 2013 - 10:45 #4
ØH - så har du en mega gammel Delphi da jeg har set demoer til Delphi fra version 5 og frem :-)
09. juli 2013 - 11:10 #5
Har endelig fået det hele til at funke ---

og lukker...