Avatar billede sofie91 Nybegynder
11. juni 2013 - 19:35 Der er 10 kommentarer

ekstern harddisk popper ikke op i "min computer"

Hej
Jeg har lige i dag modtaget en Samsung M3 Portable 500GB ekstern harddisk
Først da jeg satte den til computeren åbnede den op, som en hvilken som helst anden enhed jeg normalt tilslutter computeren. Så bad den om at installere noget som måske hed "Samsung Device Manager", jeg kan ikke huske navnet. Mens den installerede overførte jeg cirka 110gb. Så var programmet installeret og jeg genstartede computeren.
Da jeg tændte igen, var programmet i gang, men det var vildt forvirrende og jeg ville faktisk bare have "det gamle" almindelige program tilbage. Så jeg afinstallerede det.

Nu er den ikke at finde nogen steder. Hvis jeg åbner "My Computer" kommer den ikke frem, kun hvis jeg går under "Device Manager" er den tydelig. Men jeg kan kun åbne den med "Properties" i stedet for at kunne åbne den som almindelig enhed.

Jeg har googlet i timevis og kan simpelthen ikke finde et svar.
Det ser forresten også ud som om mine 110gb er tabt. Den siger at kun 1.16kb er i brug.

Hvordan får jeg den frem? Kan den være låst eller skjult? Eller bør jeg downloade Samsung softwaren igen (jeg kan bare ikke huske navnet, så kan ikke downloade det)

Mange hilsner Sofie
Avatar billede sofie91 Nybegynder
11. juni 2013 - 19:36 #1
Den gør det samme på begge mine computere, både med Windows 7 og RT
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. juni 2013 - 20:47 #2
Hej, Sofie.

  Det kunne jo godt tyde på, at den software fra Samsung gør mere, end bare at allokere et drevbogstav til drevet - måske noget kryptering?
  Men prøv at kontrollere om drevet får et drev-bogstav: Gå ind i "Enhedshåndtering", gå ned under "Lager" og find "Diskhåndtering". Her skulle du gerne kunne se disken med et bogstav. Hvis ikke der er et bogstav, højreklikker du drevet og vælger "Skift drevbogstav og sti..." og giver det et bogstav.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2013 - 21:37 #3
Nu skriver du ikke hvad det software skulle være godt for. Normalt kræver en HDD ikke noget software, Så hvis #1 ikke hjælper, kan du bare formatere HDD, så skulle alt gå automatisk.
Avatar billede sofie91 Nybegynder
11. juni 2013 - 21:46 #4
CRKrogh

Det virkede jo fint, indtil jeg installerede Samsung-halløjet, det gik først galt bagefter.
Det er også det, som du foreslår, jeg har fundet alle steder på Google. Men jeg kan bare ikke finde ud af det. Min computer er på engelsk og mit engelske computerfagsprog er langt fra optimalt. Så jeg halter lidt med at finde de rigtige menuer.

H339

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør det. Jeg kan jo kun åbne "properties" og der står intet om formatering

/Sofie
Avatar billede thov Forsker
11. juni 2013 - 21:47 #5
Det kan være et backup program Samsung har været så 'venlig' at belemre dig med.
Den eneste måde at komme af med skramlet på, er - som nævnt - en formattering.
Ses disken under Diskhåndtering, kan det gøres derfra.

Bagefter må du så overføre de 110gb igen :-(
Avatar billede thov Forsker
11. juni 2013 - 21:50 #6
Diskhåndtering aktiveres nemmest ved at køre diskmgmt.msc (er det samme på alle sprog).
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2013 - 23:30 #7
Nu skriver du ikke hvilken windows du har, men som der står i #6 kan du skrive  diskmgmt.msc i "Kør" (XP) eller under Start, Search (Win8) og formodenlig også Win7. I min Win8 pro. eng. kan man også bare skrive Disk.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2013 - 23:44 #8
Ps. Når du ser din HDD højreklikker du på den og vælger enten at formatere, eller hvis du vil have mere end een partition først
"Delete volume" og derefter "New simpel volume" i den størrelse du ønsker, og derefter kan du så oprette endnu en partition.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2013 - 11:20 #9
@sofie91 fandt du ud af det?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 10:44 #10
Mangler respons fra spørger, så jeg dropper overvågning af spørgsmålet.