Avatar billede a/s Nybegynder
08. juni 2013 - 10:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Overførsel fra en pc til en ny - Outlook2013-data

Jeg har skiftet pc, og vil gerne have hjælp til at overføre mails, kontakter, kalender m.v. fra den gamle til den nye.
Begge kører Outlook 2013, men den gamle fører på Windows 7 mens den nye kører Windows 8.

Hvad gør jeg for at få alt med over på den nye?
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
08. juni 2013 - 11:20 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2013 - 14:20 #2
Avatar billede a/s Nybegynder
08. juni 2013 - 19:56 #3
@poko1: Kan ikke finde de nævnte filer!

Kan jeg gemme Outlook 2013-data på SkyDrive - og hente dem på den nye pc?
Hvis 'Ja' - hvordan gør jeg det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2013 - 22:52 #4
Hvis du ikke kan se dem er det nok fordi du i mappevisning skal vise skjulte filer mapper og drev
http://gratisupload.dk/vis_billede/697436/
Jeg bruger ikke SKY
Avatar billede a/s Nybegynder
09. juni 2013 - 21:54 #5
Jeg har gjort som beskrevet, men desværre kan jeg ikke finde filerne. De er der bare ikke :-(
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2013 - 15:12 #6
Hvorfor åbner du i en ny tråd???" Er i Følge Eksperten ikke tilladt"
I øvrigt har jeg i formiddags været ude hos en bekendt  og gjorde som beskrevet uden problemer!

Fordi standardmappen er en skjult mappe, er det nemmest at åbne mappen ved hjælp af kommandoen %USERPROFILE%\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook i menuen Start.
Windows 7 Klik på Start. Skriv %USERPROFILE%\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook i feltet Søg i alle programmer og filer ud for knappen Luk computeren, og tryk derefter på Enter.

http://gratisupload.dk/vis_billede/697509/
Avatar billede a/s Nybegynder
10. juni 2013 - 18:06 #7
@PoKo: Jeg har nu fundet og kopieret extend.dat fra den gamle, men hvor skal jeg 'indsætte' på den nye i Windows 8?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. juni 2013 - 18:32 #8
Alt indholdet skal du indsætte i den tilsvarende mappe i Windows 8 Du kan kun finde stedet hvis du viser skjulte filer mapper og drev
http://gratisupload.dk/vis_billede/697533/
Det er nøjagtigt samme sted i win 7 som i win 8
Avatar billede vejmand Juniormester
10. juni 2013 - 18:48 #9
Det er muligt jeg tager fejl, men jeg tror ikke det er extend.dat du skal flytte....
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/flytte-outlook-oplysninger-til-en-anden-computer-med-outlook-2010-HA102544948.aspx
Avatar billede a/s Nybegynder
11. juni 2013 - 17:24 #11
@PoKo: Hvor finder jeg menuen START og feltet SØG i Windows 8?
Avatar billede vejmand Juniormester
11. juni 2013 - 17:32 #12
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juni 2013 - 23:45 #13
Outlook mappen eksisterer ikke før du har oprettet en E-mail konto
http://gratisupload.dk/vis_billede/697603/
Søgefeltet kan du få hvis du installerer Classic shell
http://sourceforge.net/projects/classicshell/
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
18. juni 2013 - 18:24 #14
Hvad blev løsningen?
Avatar billede a/s Nybegynder
23. juni 2013 - 16:33 #15
Løsning:
Gammel pc:
I Outlook åbnes Filer -> Åben og eksportér -> Importér/eksportér -> Eksportér til fil -> Outlook-datafil(.pst) [her vælges så de filer/mapper du vil overføre til fx et USB-stik eller en flytbar harddisk]

Ny pc med Outlook installeret:
I Outlook åbnes Filer -> Åben og eksportér -> Importér/eksportér -> Importér fra et andet program eller en anden fil [her vælges Outlook-datafil] og det USB-stik du har gemt data på.