06. juni 2013 - 15:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

KAN IKKE FINDE res- FIL

HEJ,

Downloadede nogle nye komponenter fra nettet i gåtr aftes.

Installerede (DPK-filer) og det gik fint for alle.

Flyttede derefter alle DCU, PAS og RES filer over i Delphi LIB.

Satte en IKON på en form og kompilerede.

Det gik galt. Fejl meddelelse: "finder ikke JvConst.res "!

Checkede LIB-bib og fandt JvConst.res der.

Hvordan retter jeg det ?

Kristian
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. juni 2013 - 15:54 #1
Umiddelbart, lyder det som om at der er en PATH definition som ikke er defineret.

Er det JEDI komponenterne som du har installeret?

Der er en installer til de komponenter, så der er ingen grund til at kopiere/flytte manuelt.
06. juni 2013 - 16:33 #2
HEJ,

Ja, det er JEDI komponenterne.

Men jeg prøvede først at sætte en JEDI-komponent på en form. (faktisk var det JvMainMenu).  Kompilere.

FEJL:  Kunne ikke finde JvConst.res  OG  JvMainMenu.DCU.  Derfor flyttede jeg alle PAS, RES, DCu mv.. over i LIB.

Men jeg har også en fornemmelse af det er en PATH-paramter som ikke er i ganske orden.

Men, så vidt jeg er orienteret, er der PATH til ale DCU'er i LIB-bib'et, så hvorfor ikke til JvConst.Res  (som er fysisk flyttet til LIB-bib ).. Det er det som undrer mig .

Men hvis det er PATH'en hvordan finder jeg det ?

Det her med opsætning er ikke min stærke side (men det har du vel allerede gættet (hehe).

PS: Delphi 7 EnterPrise modellen ...

Kristian
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. juni 2013 - 21:48 #3
For at se PATH, skal du ind under Tools | Options

Og så skal du finde noget med Library path. Jeg har ikke Delphi 7 installeret, så jeg kan ikke give dig den nøjagtige vej til indstillingerne.

Men har du brugt installeren til at installere JCL og JVCL (JEDI)? Installeren opdatere normalt automatisk din PATH.
06. juni 2013 - 22:56 #4
HEJ,

Tak for opdateringen.  Jeg har faktisk fået det hele til at funke.
det viste sig (naturligvis), at da jeg gik hele installationen minutiøst igennem (efter at have fundet PATH i Tools Option - Library -- ) at linket (eller rettere: linkene) til samtlige RES-filer var i et andet bibliotek og da jeg rettede dette link (dvs. jeg lagde det in i path ) , kompilerede og kom alt som det skulle.

Men Installeren burde "vide" dette, så det funker fra "runtime = 0."

Men det gjorde det altså ikke men nu virker det (som sagt).

Omkring point:

egentlig skal du have noget fordi du viste mig vejen - så hvsd vil du foreslå ?

Kristian
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. juni 2013 - 15:28 #5
Godt at høre at du har fået det til at virke. Og behold du bare dine points....
07. juni 2013 - 23:14 #6
OKIDOKI - Lukker..