Avatar billede AndreasKB Nybegynder
05. juni 2013 - 20:17 Der er 4 kommentarer

Hvilken skal jeg vælge?

hej jeg har fundet 2 pc'er som jeg ikke kan vælge imellem. Jeg syntes begge ser ret gode ud. selvom det er gamer pc'er, har jeg ikke lige frem tænkt mig at bruge den på Xtreme Gaming.

1# http://www.sharkgaming.dk/value-madness-577.html
2#https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-computere/gamer-konfigurerbar/f%C3%B8niks-a-s/f%C3%B8niks-gamer-light-intel.html

Tror i jeg kan lave en selv der er bedre og billiger. I er velkommen til at sende nogle links. :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juni 2013 - 20:35 #1
Ingen af dem er rigtig egnet som Gamer PC.

Som CPU er i3 til grin og grafikkortene er for svage.

Køb noget ordentlig fra start.  :-)
Avatar billede Spench88 Nybegynder
05. juni 2013 - 21:05 #2
#NielsErikK er enig med dig angående i3 Processoren. Men må se mig lidt uenig i dit udsagn angående gfx.

#AndreasKB når du siger den ikke er til extreme gaming kan det forstås på mange måder. Hvilke opgaver skal computeren hovedsageligt bruges til, og hvis spil så hvilke spil? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juni 2013 - 21:11 #3
#2 Jeg er ikke helt uenig med dig hvis der er tale om mindre krævende spil i dag, men skal vi se pcens levetid fremad (2-3 år), så er 650 kortet for ringe.

Samtidig koster et GTX 660 OC kun nogle få hundrede kroner mere og giver omkring 100 procent mere ydelse.

650 kortet var ok anbefaling for et årstid siden.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juni 2013 - 21:21 #4
Strømforsyningen (mærket) ville jeg også gå langt uden om.