Avatar billede Kringle24 Nybegynder
03. juni 2013 - 20:34 Der er 5 kommentarer

problemer med grafikkort -igen

Hej igen
var så heldig at få hjælp af poko1 vedrørende grafikkort XFX Radeon HD 7870 med 2 blæsere og motherboard MSI B75MA-P45.
fik et link til ATI. Nu det min søns maskine og han fortalte glad at der var hul igennem på de nye grafik kort. men glæden var kort for nu virker det ikke og vi er tilbage i det org. skærm stik på motherboardet. ØV ØV

er der forslag til hvad jeg så gør.
vil igen på orientere at jeg ikke har meget forstand på hjemme byg og opsætning af pcer.
Maskinen har windows 7 og virker som en almindelig maskine lige pt men uden det fede grafik kort.

Hjælp
James
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2013 - 21:29 #1
Avatar billede Kringle24 Nybegynder
03. juni 2013 - 21:38 #2
Ja det var tråden
Kan du hjælpe
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2013 - 09:26 #3
du skal IKKE klikke i svar - nu kommer der ikke så mange ind og ser efter, om de kan hjælpe, da 'der er svar på vej'.

Men tjek, at kortet er monteret helt korrekt (med slukket maskine). Hvis det sidder lidt løst (fx pga manglende skrue til kabinet) så kan det give dårlig forbindelse.
Evt tag kortet ud, og sæt det i stikket/slot så langt fremme som muligt. Hvis det ikke virker der, så prøv om du kan rykke kortet ½mm tilbage i slot.

Jeg har en gang haft et, hvor bøjlen med stik var monteret en anelse skævt, så den trak kortet lidt ud af slot når den blev skruet fast - det var en bytter på garantien.
Avatar billede Kringle24 Nybegynder
05. juni 2013 - 10:36 #4
hej kortet sidder korrekt og maskinen registrere det som skærmkort. men der er intet signal på porten fra grafikkortet. kun det integredede kort i motherboardet.

og så har det jo virket kortvarigt da ATI catalyst programmet blev indlæst. Men da sønnen skulle ændre opløsningen hoppede den tilbage til det alm. skærmkort.

Skærmen han bruger klare en opløsning på 1920/1080
james
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2013 - 11:04 #5
du skal måske i bios og indstille grafikkortet som primær valg - så vil den kun bruge onboard hvis kortet pilles ud.