Avatar billede Mads-bas Nybegynder
31. maj 2013 - 17:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg min USB til at boote i DOS?

Hej Forum

Jeg skal installere en konfiguration til min blæser på min Lenovo Yoga, men det kan kun lade sig gøre via DOS.

Jeg har imidlertid ikke en USB nøgle der kan boot'e i DOS, hvorfor jeg gerne vil høre hvordan jeg kan få en sådan?

Jeg har en USB-pen, og har undersøgt om det kan lade sig gøre at formatere den så den kan boote i DOS, men i "Formater flytbar disk"-menuen, er "opret en MS-DOS-statsdisk"-valgmusigheden ikke tilgængelig.
Kan denne mulighed gøres tilgængelig eller er der andre metoder?

Min laptop kører Windows 8

Håber nogen kan hjælpe!
Vh Mads
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
31. maj 2013 - 19:07 #1
Windows kan ikke gøre det. Der skal bruges et hjælpeprogram:

http://www.howtogeek.com/136987/how-to-create-a-bootable-dos-usb-drive/

Men du får sikkert problemer med at ændre dit boot setup pga. "UEFI Secure Boot" på din Windows 8 pc.

Venlig hilsen
01. juni 2013 - 08:46 #2
... og fra DOS kan du (evt. installation) ikke 'se' dit C: drev ...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2013 - 09:10 #3
har du prøvet via windows kommandoprompt (evt kørt som administrator)?
Avatar billede Mads-bas Nybegynder
13. juni 2013 - 13:38 #4
I DOS BOOT-menuen skiftede jeg "Boot Mode" fra UEFI til "Legacy Support".

Programmet du anbefalede virkede godt og nemt og der var ingen problemer med at bruge min USB-pen efterfølgende

Undskyld den sene respons, men alligevel tak for hjælpen!