Avatar billede per2edb Praktikant
30. maj 2013 - 10:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ny tabel opretted i SQL Server overflytted til Access

Jeg har opretted en ny table i SQL Server Express
Hvordan får jeg den over i Access?

Import og export data i SQL Serveren giver denne meddeelse:

In SQL Server Express, Web, or Workgroup, you can run the package that the Import and Export Wizard creates, but cannot save it. To save packages that the wizard creates, you must upgrade to SQL Server Standard, Enterprise, Developer or Evaluation.

Jeg vil ikke købe standard versionen. Hvordan får jeg så oprettet og ændret mine tabel i Access
Avatar billede terry Ekspert
30. maj 2013 - 17:58 #1
re-link tables ...
Avatar billede per2edb Praktikant
30. maj 2013 - 19:45 #2
Ja det ved jeg men hvor og hvordan?
Avatar billede terry Ekspert
30. maj 2013 - 20:10 #3
what version of Access?
You should see a "Linked Table Manager" button in the menu
Avatar billede per2edb Praktikant
30. maj 2013 - 20:49 #4
Det er Access 2013
Der er ingen:  "Linked Table Manager"
Kan det være:
Externe Data
ODBC Database
a) Importer kildedata
b) Opret en kæde
Avatar billede terry Ekspert
30. maj 2013 - 21:24 #5
dont have access 2013. Isnt there an external data tab?
Avatar billede terry Ekspert
30. maj 2013 - 21:26 #6
You migh be able to use

Externe Data
ODBC Database

b) Opret en kæde

because you have a new table you want to link to, but you shoukd try and find Linked table manager if you need to re-link otherwise you may need to do it in code.'
Avatar billede per2edb Praktikant
30. maj 2013 - 21:31 #7
Er der andre der har Access 2013 som ved hvor man kan finde:
Linked table manager
Avatar billede terry Ekspert
30. maj 2013 - 21:45 #8
It must exist as it is mentionbed in a book

http://my.safaribooksonline.com/book/-/9780735672635/11dot-exchanging-data/refreshing_linked_tables_when_files_are_html

Refresh linked tables

1.
Click Linked Table Manager in the Import & Link group on the External Data tab.
Avatar billede per2edb Praktikant
30. maj 2013 - 22:00 #9
Jeg kan se den i 2007 men den er fjernet i 2013
Jeg tror den er erstattet af en Kæde - det prøver jeg.

Jeg fandt dette for 2007

Do you have any linked tables in your database?  The linked table manager button is not enabled until you select an already linked table.  To link to a table, you can go to the External Data tab and within the import section, choose what source you want to import / link from.  This will then launch an import dialog that will give you an option to import or link.  Then once you have the table linked, you can select the table and the Linked Table Manager should then work.
Avatar billede fdata Forsker
30. maj 2013 - 22:21 #10
Yep. Du skal via Eksterne Data, ODBC, Opret en kæde ...
Avatar billede per2edb Praktikant
31. maj 2013 - 16:26 #11
Fdata - det har jeg prøvet og fik en mærkelig fil ud af det-
Backend.accdb.dsn  ???
Det er vist ikke rigtigt!
Kan i hjælpe step by step.
Hvad skal der ind i 1. rude med navn DSN-navn.
Er det SQL Server native client 11.00 eller Microsoft accec Driver *.accdb
Avatar billede per2edb Praktikant
01. juni 2013 - 11:51 #12
Jeg får ingen svar.
Kan det skyldes at man slet ikke kan redigere den gratis SQL Server version, hverken fra SQL Server Management studie eller fra Access?

Jeg benytter:  ENU\x64\SQLEXPR_x64_ENU.exe
Kan denne udgave redigeres: ENU\x64\SQLEXPRADV_x64_ENU.exe  ????
Avatar billede terry Ekspert
02. juni 2013 - 08:48 #13
I have no idea how you hgave made the connection to the SQL tables but often its done using an ODBC data source (DSN).

So I guess when you are trying to re-link its asking for the DSN you have used. But if you dont know waht you have use or you maybe havent used onbe then its not easy for us to help.

You can see a bit on DSN's here.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms712362(v=vs.85).aspx

You could also try explaining how you made the original connection.
Avatar billede per2edb Praktikant
02. juni 2013 - 10:31 #14
Terry. Det er ikke problemet.
Se mit spørgsmål 2 trin oppe:

Kan i hjælpe step by step.
Hvad skal der ind i 1. rude med navn DSN-navn.
Er det SQL Server native client 11.00 eller Microsoft accec Driver *.accdb

Imidlertid er alt dette muligvis irrelevant da jeg af nogle SQL Server brugere har fået oplyst det slet ikke kan lade sig gøre at ændre tabeller hverken fra Server side eller Access når man bruger gratis versionen ENU\x64\SQLEXPR_x64_ENU.exe

Derfor er mit spørgsmål som ovenfor:

Kan:  ENU\x64\SQLEXPR_x64_ENU.exe  versionen overhovedet redigeres eller:
Kan denne udgave redigeres: ENU\x64\SQLEXPRADV_x64_ENU.exe  ????
Avatar billede terry Ekspert
02. juni 2013 - 11:41 #15
per2edb
Look at my comment
Skrevet søn. d. 02. juni 2013 kl. 08:48:53| #13

Imidlertid er alt dette muligvis irrelevant da jeg af nogle SQL Server brugere har fået oplyst det slet ikke kan lade sig gøre at ændre tabeller hverken fra Server side eller Access når man bruger gratis versionen ENU\x64\SQLEXPR_x64_ENU.exe

I very much doubt it!

But your not changing tables yoru trying to a  new link arent you?

Here's a linkyou might find useful

http://stackoverflow.com/questions/9870968/cant-change-table-design-in-sql-server-2008
Avatar billede fdata Forsker
03. juni 2013 - 20:20 #16
Bakker ud. Har ingen erfaring med gratis versionen.