Avatar billede Larsson12 Nybegynder
23. maj 2013 - 20:26 Der er 11 kommentarer

Hvordan finder eller sletter jeg min kode til progammer???

Hej. Jeg har nok dummet mig lidt (MEGET!)
Jeg har i tidernes morgen kommet til at sætte en kode på et eller andet.
Nu ved jeg ikke hvad mit brugernavn eller kodeord er.
Når jeg går ind i nogle programer og vil udføre en handling, bliver jeg nægtet adgang.
Det skulle være en kode på selve Windows.
Hvordan finder eller sletter jeg den.
Jeg har ikke kode på, til at logge ind som bruger.
Den åbner direkte på skrivebordet.

Jeg køre med Windows 7.

På forhånd mange tak.
Avatar billede conz Juniormester
24. maj 2013 - 07:46 #1
Du bliver nødt til at give nogle flere detaljer. Hvilke programmer er der tale om? Hvordan ser dialogboksen ud? Står der evt. et brugernavn? Måske et screen shot af selve dialogboksen ville hjælpe med at identificere problemet.
Avatar billede Larsson12 Nybegynder
24. maj 2013 - 18:03 #2
Hvordan lægger jeg et sceenshot ind?
Avatar billede conz Juniormester
24. maj 2013 - 18:56 #3
Upload det til fx peecee.dk og indsæt linket her.
Avatar billede Larsson12 Nybegynder
24. maj 2013 - 19:19 #4
Avatar billede conz Juniormester
24. maj 2013 - 22:44 #5
Okay, det ser så ud til at det brugernavn og kodeord den beder om, er det, som hører til den service du bruger, og altså ikke noget der er knyttet til selve Windows.

Har du navnet på det program?

Den del af server adressen du har hvisket ud (forståeligt nok), er det noget i retningen af 127.0.0.1, 10.0.0.1 eller 192.168.0.1? - her kan de sidste 1 eller 2 tal godt være noget andet end det jeg har skrevet.

Hvordan er kameraet sat op? Sidder det til din computer eller en sin egen boks som så tilgår nettet, eller hvordan?

Vigtigst af alt er navnet på programmet - du skulle vel ikke have en installations-cd eller en manual til det?
Avatar billede Larsson12 Nybegynder
25. maj 2013 - 13:31 #6
programmet hedder ip camera.
Jeg har installations cd´en og manual.
Jeg har prøvet at genindstalere computeren fra en tidliger sikkerhedskopi og indstaleret programmet fra ny igen.
Cameraet er trådløst forbundet til min router så jeg kan se det på min mobil fra hele verdenen via routerens ip adresse.
Avatar billede conz Juniormester
25. maj 2013 - 15:14 #7
IP camera er en rimelig generisk betegnelse, så jeg har svært ved at finde frem til præcis dit produkt. Der står ikke et firmanavn et sted?

Der burde næsten stå noget i manualen mht. glemt adgangskode eller noget lign.
Måske er der en "reset" knap på selve kameraet.
Har du prøvet at lade "admin" stå i brugernavnet og lade kodeordet være blankt? Altså så der ikke står noget som helst deri?
Avatar billede Larsson12 Nybegynder
26. maj 2013 - 01:59 #8
Jeg har endnu ikke prøvet at reset selve cameraet.
Der står intet om glemt kodeord.
Det er et Foscam camera, købt hos alarmbixen. Model er ukendt.
Jeg har prøvet med admin og blankt password.
Jeg har prøvet alle brugernavne og passwords jeg kan huske, plus de løse.
Jeg er bare bange for at hvis jeg genstarter på selve cammet, skal jeg begynde forfra med opsætning og fastlåsning af ip-adresse. Men det er da en mulighed at prøve :)
Avatar billede conz Juniormester
26. maj 2013 - 02:17 #9
Hvis du resetter det, så skal du højst sandsynligt sætte det hele op igen, ja.
Dog er sådan noget som port forwarding på routeren stadig gjort, så det slipper du da for.
Men alt det som du sidst gjorde gennem der, hvor du nu ikke kan komme på, kommer du nok til at skulle gøre igen.

Jeg prøver i morgen at se om jeg kan finde en anden løsning, nu hvor jeg har navnet på producenten.

Men ellers er reset den sidste udvej.
Avatar billede conz Juniormester
26. maj 2013 - 19:47 #10
Jeg kan ikke rigtigt finde noget konkret info udover at resette selve kameraet, desværre.

Der er nogle, der skriver at de har haft held med at skifte kameraets ip i routeren, derefter blot køre programmet og sætte det til den nye ip, hvorefter at koden igen er blank med 'admin' som bruger.

Så det kan du prøve, men hvis det ikke virker, er jeg desværre løbet tur for idéer.
Avatar billede bobthebuilderdk Nybegynder
22. november 2013 - 08:14 #11
Kære Larsson12,

fik lige set denne her "gamle" tråd og håber du har fået løst det ?

Hvis ikke, så skal du blot holde reset knappen inde i 10 sek. så nulstilles bruger/password og du kan komme ind.